Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65465 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: Momenteel lees ik.....
Hier enkel het duivenritueel en de honger naar liefde.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

11 jaren 5 maanden geleden #65503 door
Beantwoord door in topic Re: Momenteel lees ik.....
Op de tram van Jorie Horsthuis.

Een aardig boek over iemands ervaringen als conducteur op de Amsterdamse tram. Bij het lezen van het boek begrijp je wel een beetje hoe een incident met een dode in de tram, zoals een tijdje geleden in Amsterdam, plaats kan vinden. De dienstregeling lijkt heilig te zijn. De passagiers in de tram moeten op tijd aankomen en daar lijkt alles voor te moeten wijken. Enige vorm van empathie voor de reiziger die nog buiten staat en op de gesloten deur tikt, lijkt taboe te zijn. De klanten zijn de mensen in de tram en die moeten op tijd op hun bestemming aankomen. Voor een leerling die een half uur te laat komt, omdat z'n vriendin naar het ziekenhuis moest lijkt ook totaal geen begrip te zijn.

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65511 door elviratoverspin
Beantwoord door elviratoverspin in topic Re: Momenteel lees ik.....

Marjo schreef : Ik was er in begonnen en kwam niet verder dan een pagina of vijftig. Ik weet niet of ik het op dit forum vermeld heb.

Wat stond me tegen: het kabbelen, het babbelige verhaal. Eigenlijk het verhalende dus.

Ik heb het nu zo goed als uit en al zaten er naar het einde toe soms wel langdradiger gedeeltes in, het is me best bevallen. Maar ik snap wel wat je zegt - het is niet het boek van de grote actie en de grote drama's, allemaal erg verinnerlijkt en het worstelen met persoonlijke (morele) overtuigingen. Een beetje alsof iemand steeds je van naadje tot draadje uit de doeken doet wat ie allemaal denkt op dit moment en waarom. Het is het soort boek dat me ook zomaar heel erg zou kunnen storen maar om een of andere reden doet het dat dus niet. Misschien een gevalletje 'het juiste boek op het juiste moment'.

"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65530 door Inge
Het Rosieproject van Simsion Graeme

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65531 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
Oh heerlijk boek vond ik dat Inge. Heb er echt van genoten.

Dettie

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65532 door Inge
Heb gisterenavond zomaar nog tot blz 80 gelezen. Echt leuk.

Tijd voor maken pagina: 0.433 seconden