Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
11 jaren 3 maanden geleden #66163 door Lezer100
Beantwoord door Lezer100 in topic Re: Momenteel lees ik.....
Bart van Loo, Napoleon. De schaduw van de revolutie.

Napoleon Bonaparte (jawel !), Clisson et Eugénie (novelle).

<t>Lezer100</t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 3 maanden geleden #66255 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik ben al een eindje op weg in De Thibaults (en nog een eindje te gaan..). Tot nu toe erg gemakkelijk te lezen en tegelijkertijd worden de karakters grondig uitgewerkt. Ik ben onder de indruk.

Lees meer
11 jaren 3 maanden geleden #66258 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
Woensdag was ik door 4 bibliotheekboeken, die ik op 10 maart gehaald had, heen, dus ik heb weer een stukje in de dikke Beatles-biografie gelezen. Op zich een aanrader, maar de schrijver graaft wel ontzettend diep. Nu in 'Onbezorgd' begonnen.

Lees meer
11 jaren 3 maanden geleden - 11 jaren 3 maanden geleden #66416 door dettie
Kate Atkinson - Vanochtend vroeg vertrokken

Een van de hoofdpersonen in dit boek is Jackson Brodie, die we al in eerder werk van deze schrijfster tegenkwamen.

Flaptekst:

Voor Tracy Waterhouse, een overtuigde single, een geharde oud rechercheur van de zedenpolitie in Leeds en tegenwoordig hoofd beveiliging in een winkelcentrum, zou het een gewone werkdag achter de monitoren worden - totdat ze een oude bekende van de politie tegenkomt. Kelly Cross, drugsverslaafde en prostituee, dendert haar territorium binnen en sleurt een verontrustend krijsent meisje mee. Razendsnel neemt Tracy een besluit dat haar leven voorgoed zal veranderen. Ze gaat naar huis als de kersverse, onzekere moeder van een kleuter.

Ondertussen is de ontgoochelde privédetective Jackson Brodie verwikkeld in een reddingsactie voor een hond die door zijn baas wordt mishandeld. Dit vormt een kleine afleiding van zijn werkelijke opdracht: de ware herkomst achterhalen van een meisje dat dertig jaar geleden onder duistere omstandigheden in Leeds blijkt te zijn geadopteerd.

Het boek begint met een fragment dat zich afspeelt in 1974 en op het moment dat het tweede fragment uit deze tijd komt, begint de lezer al een beetje te begrijpen wat waarschijnlijk de achtergrond is van het meisje, waar Jackson Brodie zich mee bezig houdt. Daarna krijgen we een stuk dat zich in München afspeelt, waar 2 mannen bezig zijn met iets dat het daglicht waarschijnlijk niet kan velen. Dit speelt zich zes maanden voor het heden in het boek af. Voorts loopt er nog een zekere Tilly in het boek rond, een al wat oudere actrice.

Er zijn dus weer genoeg puzzelstukjes, die hopelijk allemaal op hun plaats zullen vallen, voor het boek afgelopen is. In het boek zitten ook wat citaten uit gedichten van Emily Dickinson, die ik nog niet thuis heb kunnen brengen. Alleen het gedicht aan het einde, dat er helemaal in staat, heb ik kunnen vinden. Het vreemde is dat de vertaalster op vreemde plaatsen met hoofdletters gestrooid heeft. Eerlijk gezegd vind ik de vertaling van het gedicht ook niet zo mooi als het origineel.

Lees meer
11 jaren 3 maanden geleden #66417 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
Oh, ik ben benieuwd hoe dit boek is! Ik wil nog steeds een ander boek van Atkinson lezen, maar momenteel ben ik nog verwikkeld in die dikke De Thibaults.

Lees meer
11 jaren 3 maanden geleden #66420 door dettie
Jackson Brodie is toch wel een sympathiek mens.

Tijd voor maken pagina: 0.463 seconden