Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65214 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....

Renate schreef : Tja, Duits was m'n lievelingstaal op school. Bovendien gingen we over het algemeen naar Duitsland of Oostenrijk op vakantie. Ik luister ook veel naar Duitse en Duitstalige muziek en ik kijk veel naar de Duitse TV. Volgens m'n vader ben ik bijna een halve Duitser, maar dat vind ik wat overdreven, hoewel de wortels van m'n familie ten dele richting Duitsland terug te voeren zijn. Ik heb dan ook een Duits klinkende achternaam, waar ik als kind veel mee gepest ben.

Wel heel bijzonder dat je zo Duits georiënteerd bent. Misschien heb je onbewust toch veel van je roots meegekregen.

De Duitse taal zelf vind ik ook erg mooi. Het heeft mooie klanken en nuances.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65215 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....

elviratoverspin schreef : Ik raas als een trein door Het huis van de moskee van Kader Abdolah. Ze hadden die vorige week eindelijk in de bib en het leest zo heerlijk!

Ja Het huis van de moskee is prachtig! Ik wilde dat ik hem nog 'voor het eerst' kon lezen. :D

Dettie

11 jaren 5 maanden geleden #65314 door
Beantwoord door in topic Re: Momenteel lees ik.....
Hilde Berger - De waanzinnige liefde van Alma Mahler en Oskar Kokoschka

Een biografische roman, wat ik me daar dan ook precies bij voor moet stellen. Ik ga er maar van uit dat het een en ander gebaseerd is op echte personen en echte gebeurtenissen, maar dat het een en ander is aangevuld met fictie. Hoeveel er waar is van het verhaal en hoeveel er bedacht is, weet ik niet. Voorlopig heb ik pas een hoofdstuk uit, dus ik kan er nog niet veel over zeggen.

11 jaren 5 maanden geleden #65347 door
Beantwoord door in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik begin al een beetje op te schieten in m'n boek. Het is wel boeiend. Alma Mahler was ook wel een eigenaardige figuur, als je dit fragment leest:

"Er waren ook zeer serieuze bewonderaars die naar haar hand dongen, zoals de neuroloog Joseph Fraenkel, de bioloog Paul Kammerer, de Berlijnse architect Walter Gropius of de componist Franz Schreker. Zij waren allemaal erkende grootheden in hun vak. Lilly Lieser (een goede vriendin van Alma Mahler) werd af en toe woedend als ze constateerde dat haar vriendin zich uitsluitend met beroemdheden bezig hield.

'Wat is daar zo misdadig aan?' verdedigde Alma zich. 'Mijn leven is me te kostbaar om me met onbenullige mensen af te geven. De enige onbeduidende mens in mijn omgeving ben jij, Lilly.' Zij, Lilly, was geen kunstenares en betekende ook in de maatschappij en het uitgaansleven weinig of niets, Lilly had eenvoudigweg veel geld dat zij van haar man, een overleden Weense industrieel, geërfd had."

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65349 door elviratoverspin
Beantwoord door elviratoverspin in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik kreeg van een tante het eerste deel van "De Thibaults" doorgespeeld. Zij was niet van plan de volgende delen nog te kopen. Ik vind het jammer dat ik het niet in het Frans heb (al zou dat mijn tempo misschien toch iets verlagen) , maar jee, ik begon er gisteren in en ik kon het echt niet wegleggen.. Ik zit 300 bladzijden ver nu, nog niet aan de helft, maar als het zo blijft gaan zal ik misschien eens héél lief kijken om de volgende delen toch ook maar te kopen :)

"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65352 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
Zo, dat is een dikke pil! Ik heb even rondgesurfd, maar het boek kost zo'n 50 euro. Tweedehands net zoveel. Onze bieb heeft het wel, er staan al 4 reserveringen op. Ik wacht even of de rest van het boek ook zo boeiend blijft. Meld je dat dan Elvira?

Tijd voor maken pagina: 0.460 seconden