Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
11 jaren 7 maanden geleden #63570 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Momenteel lees ik.....
Helemaal mee eens.

Nu las ik laatst in een krant dat Maurice Seleky ook vindt dat debutanten het moeilijk hebben. Hij heeft een podium opgericht voor jonge schrijvers.

De Jonge Schrijversavond. In 2011 was het de eerste keer en het gebeurt nu jaarlijks!

Helaas voor mij in Amsterdam, maar het is een prachtig initiatief!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 7 maanden geleden #63572 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....

Het is daarom ook verdomd jammer dat de debutantenprijs op de schop gaat wegens geen sponsor meer te vinden.

Nou... wat ik begrepen heb zijn ze nog heeeeeel hard op zoek. In 2007 was dit probleem ook aan de orde en toen vonden ze

gelukkig toch nog een sponsor.

Laten we hopen dat het nu weer het geval is! Ik blijf hopen en duimen.

Dettie

positief

Lees meer
11 jaren 7 maanden geleden #63601 door elviratoverspin
Beantwoord door elviratoverspin in topic Re: Momenteel lees ik.....
Haja, dat zou ik erg tof vinden, het is wel een leuke manier om 'onbekenden' te ontdekken. Overigens ben ik nu een beetje begonnen met klassiekers lezen. Cobra.be heeft een lijst staan waaruit je de 50 grootste klassiekers kan halen ('t is te zeggen, ze hebben een enorme lijst en elke persoon mag er vijf aanduiden, en dan zouden ze tot een top 50 komen), en ik zou me eigenlijk graag een flink stuk door die lijst heen lezen, om ergens te beginnen. 'k Ben nu bezig in Brick Lane, van Monica Ali. Dat wordt mijn boek voor 'beneden'. Op mijn nachtkastje blijft 'Oorlog en Terpentijn' liggen. En dan heb ik van de bib ook nog een fantasy boek me, om even weg van de wereld te zijn (als het verhaal me wat meesleept ten minste). Da's mijn echte ontspanning, zoals anderen soaps kijken.

voor de geïnteresseerden: de lijst staat hier (en ik denk dat ik er mijn leesuitdaging voor 2015 van ga maken)

cobra.be/cm/cobra/boek/1.2154820

ik heb ook een pdf met een afvinklijst staan, in alfabetische volgorde. Wie ze graag heeft, pm me maar!

"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)

Lees meer
11 jaren 7 maanden geleden #63602 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
En hoeveel van die lijst wil je er dan lezen als uitdaging? Het lijkt mij ook wel wat, maar van de eerste 50 heb ik het gros al gelezen. Overigens vind ik daar boeken bij staan, die ik helemaal niks vind, maar dat zal altijd wel zo zijn. Kwestie van smaak.

Lees meer
11 jaren 7 maanden geleden #63604 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: Momenteel lees ik.....
hm. Lijstje eens vluchtig bekeken...

Er staan er op dat ik al gelezen heb en er staan er op dat ik nodig moet lezen...

Ik ga het morgen eens helemaal uitpluizen.

btw: ik ben momenteel "stoner" aan het lezen

Lees meer
11 jaren 7 maanden geleden #63605 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ah Stoner, dat vond ik een mooi boek. Vooral die serene sterfscène. Zo mooi beschreven, alsof de auteur het zelf al eens meegemaakt had.

Tijd voor maken pagina: 0.406 seconden