Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema februari 2018 - Lezen als KAT en HOND

8 jaren 5 maanden geleden #85175 door
Beantwoord door in topic Re: Thema 2018 - Lezen als kat en hond
Inderdaad een herkenbaar citaat, hoewel dat niet altijd opgaat. Toen ik nog 2 katten had reageerden ze net zo, maar nu ik er nog maar 1 heb, is hij niet bij me weg te slaan als ik terugkom van vakantie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 5 maanden geleden #85183 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema 2018 - Lezen als kat en hond
Het goud van de gelaarsde kat

Liesbeth Jochemsen

Het goud van de Gelaarsde Kat is een sprookje voor volwassenen.

Twintig jaar na de gebeurtenissen uit De verdwenen prinses van Geografie is Vrouw Holle het kattenkwaad van een jongeman zo zat, dat ze hem in de Gelaarsde Kat verandert. Zodat hij goud kan maken van schapenwol, waardoor hij hopelijk een lesje leert.

Prins Hamlet, die nog steeds koning wil worden, heeft intussen een grote som geld nodig om Malle Fidus te betalen. Deze verschoppeling is door hem ingehuurd om de kastanjes uit het vuur te halen. Wat de prins niet weet, is dat Malle Fidus heel andere plannen heeft. Zowel prins Hamlet als Malle Fidus hebben het goud van de Gelaarsde Kat nodig om hun droom te realiseren.

Kan Vrouw Holle de jongeman op tijd vinden en de gevolgen van haar betovering beperken? Of is het te laat en staat het koninkrijk op instorten?

Liesbeth Jochemsen (Zeist, 1987), schrijft al vanaf het moment dat ze leerde lezen. Ze verslindt vele boeken, voornamelijk historische fictie, en houdt erg van sprookjes. Uit deze liefdes is haar eerste boek ontstaan, met een hoofdrol voor het sprookje van Doornroosje. Het goud van de Gelaarsde Kat is het los te lezen vervolg hierop, waarin opnieuw tal van sprookjes op een verrassende manier met elkaar zijn verweven.

ISBN 9789492115461 | Paperback | 300 pagina's | Goddijn Publishing | december 2017

Lees meer
8 jaren 5 maanden geleden #85184 door dettie
Citaat van de dag

Gelieve een gelaarsde kat in een zak zonder gaten te kopen, ontdoe je van de zak, behoud de kat.

Marcel Wouters (1921-2005)

Vlaams dichter en prozaschrijver enerzijds en picturaal kunstenaar anderzijds.

Lees meer
8 jaren 5 maanden geleden #85185 door dettie
Om eerlijk te zijn snap ik dit hele citaat niet goed, maar het was het enige citaat met 'gelaarsde kat' in de zin.

Het heeft vast iets te maken met 'de kat in de zak kopen' maar ik snap de clou niet.

Dettie

Lees meer
8 jaren 5 maanden geleden #85187 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema 2018 - Lezen als kat en hond
Misschien is het alleen maar diervriendelijk bedoeld? Red die kat of zoiets?

Lees meer
8 jaren 5 maanden geleden #85188 door dettie
Ha ja dat zou ook kunnen... maar wat moeten die laarzen erbij? ;-)

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.434 seconden