Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema februari 2018 - Lezen als KAT en HOND

8 jaren 5 maanden geleden #85139 door
Beantwoord door in topic Re: Thema 2018 - Lezen als kat en hond
Tja, plaatsen om een kat te zoeken. Kijk altijd waar je 'm niet verwacht.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 5 maanden geleden #85141 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema 2018 - Lezen als kat en hond
Hou op schei uit, ik heb mijn katten eindeloos gezocht en inderdaad achter een rij boeken en zelfs een keer op een richel boven een nisje (soort uitbouwtje) bijna onmogelijk dat ze daar zat, maar ze zat er wel!

Achteraf zijn dat de leukste herinneringen... maar op dat moment ben je alleen maar bezorgd.

Dettie

8 jaren 5 maanden geleden #85142 door
Beantwoord door in topic Re: Thema 2018 - Lezen als kat en hond
Dat is waar. Ik weet zo langzamerhand wel waar mijn kat zich zou kunnen verstoppen, maar hij weet zo nu en dan altijd wel weer een nieuw plekje te vinden, of gewoon een oud plekje waar hij heel lang niet heeft gezeten. Achter boeken, in de bedbank, waar een ruimte onder zit voor beddengoed, Deze ruimte is leeg, maar soms zit de kat er. Of gewoon op een stoel onder de tafel. Roepen heeft geen zin en dan zie je 'm ineens lopen met zo'n gezicht van: 'zocht je me?'

Lees meer
8 jaren 5 maanden geleden #85143 door dettie
Hou van die hond

Sharon Creech

Soms verschijnt er een boek dat veel meer is dan een goed verteld verhaal. Een boek dat je aan het denken zet. Hou van die hond is het verhaal van Jack, zijn hond Sprint, zijn lerares en woorden. Jack houdt niet van poëzie, net zoals de meeste jongens van zijn leeftijd, alleen meisjes schrijven toch poëzie! Van zijn lerares moet hij gedichten schrijven, maar zijn eerste reactie is kortaf en humeurig: 'Ik wil niet, ik heb het geprobeerd, maar ik vind het niet leuk'.

Maar naarmate Jack meer en meer opdrachten krijgt gaat hij het steeds leuker vinden om gedichten te schrijven en ontdekt hij dat hij ook iets te vertellen heeft. Hij probeert al een hele tijd te praten over zijn geliefde hond Sprint en poëzie geeft hem de gelegenheid zijn gevoelens te uiten.

Bekroond met de Zilveren Griffel 2007

ISBN 9789076347455 | Paperback | 90 pagina's met illustraties | Hoogland en van Klaveren | september 2006

Vertaald door Michèle Bernard | leeftijd 3+

Lees meer
8 jaren 5 maanden geleden #85144 door dettie
Citaat van de dag

Als een hond bij je op bed springt, is dat omdat hij dol op je is.

Als een kat dat doet, is dat omdat hij dol is op je bed.

Alisha Everett

Amerikaanse danseres en actrice

Lees meer
8 jaren 5 maanden geleden #85159 door dettie
Timboektoe

Paul Auster

Maak kennis met Mr. Bones, de meest hartveroverende hond die ooit in een roman heeft rondgewandeld.

Mr. Bones, een hond van onduidelijke afkomst, is de held van de nieuwe roman van Paul Auster. Hij is het maatje van Willy G. Christmas, een briljante maar tobberige dichter uit Brooklyn. Als een moderne Don Quichot en Sancho Panza trekken ze eropuit voor een groot avontuur. Ze reizen richting Baltimore, op zoek naar Bea Swanson, Willy's lerares Engels van de middelbare school. Het is jaren geleden dat Willy deze zeer beminde mentor zag.

Mr. Bones volgt Willy waar hij maar gaat. En al kan hij niet spreken, denken kan hij wel. Zijn dachten vormen de grondstof voor een van de geraffineerdste vertellingen uit de moderne Amerikaanse literatuur. Een boek vol verdriet, tederheid en humor, maar bovenal een liefdesgeschiedenis. Timboektoe toont ons het hart van een onwaarschijnlijk puur en gepassioneerd 'personage', een onvergetelijke hond, die ons een boel kan leren over menselijkheid.

ISBN 9789023493679 | Paperback | 176 pagina's met illustraties | De Bezige Bij | maart 2015

Vertaald door Annelies Eulen

Tijd voor maken pagina: 0.455 seconden