Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

thema augustus 2006 - Franse schrijvers

19 jaren 10 maanden geleden #10262 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Ik heb het gelezen omdat het gegeven me aansprak maar kan me herinneren dat het boek uiteindelijk tegenviel.

vrg, Desiree

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden - 19 jaren 10 maanden geleden #10276 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Vergeef ons onze schulden

Romain Sardou

We bevinden ons in Frankrijk in 1284. De priester Henno Gui gaat op zoek naar een uit de kerkelijke boekhouding verdwenen parochie nabij Toulouse. Wat hij daar aantreft, is een volledig verwilderde gemeenschap die er helse geloofspraktijken op na is gaan houden. De bezielde priester probeert de gemeenschap langzaam aan weer op het rechte pad te voeren, maar nu heeft het dorp de aandacht getrokken en begint ook het invloedrijke Rome zich op angstwekkende wijze te bemoeien met de parochie. Een fantastische, spannende en complexe roman.

Oorspronkelijke titel: Pardonnez nos offenses Vertalers: Anneke van der Straaten en Harrie Nelissen

Ingenaaid, 335 pagina's Verschenen: maart 2004 Luitingh Sijthoff ISBN: 9024546745

Voor meer informatie over de schrijver, klik www.crimezone.nl/showauthor.php?authorID=437

Website Romain Sardou (Frans) www.romainsardou.com/
Laatst bewerkt 19 jaren 10 maanden geleden doordettie.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10277 door dettie
Citaat van de dag 26 augustus 2006

Men bewondert altijd die werken, waarin

men zijn eigen gedachten terugvindt.

Mme Necker de Saussure
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10309 door dettie
Het kind van Noach

Eric-Emmanuel Schmitt

'Zullen we iets afspreken, Joseph?Jij doet net alsofje christen bent en ik doe net alsofikjoods ben. Dat is dan ons geheim, een heel belangrijk geheim dat we aan niemand mogen verklappen, want anders zou dat onze dood kunnen zijn. Afgesproken?' Afgesproken.'

Het is 1942. Joseph is zeven jaar. Als hij van zijn vader en moeder gescheiden raakt, wordt hij opgevangen door vader Pons, een eenvoudig en rechtvaardig man die niet alleen levens wil redden. Maar wat probeert hij dan voor de toekomst veilig te stellen, net als Noach, in een wereld die door een zondvloed van geweld wordt bedreigd?

Deze aangrijpende roman van Eric-Emmanuel Schmitt maakt deel uit van de Cyclus van het Onzichtbare, waarin eerder van zijn hand verschenen Meneer Ibrahim en de bloemen van de koran en Oscar en oma Rozerood.

Vertaler: E. Gratama

Gebonden, 157 pagina's Verschenen: juli 2005 Atlas

Voor meer informatie over de schrijver, klik www.eric-emmanuel-schmitt.com/

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10310 door dettie
Citaat van de dag 27 augustus 2006

Het zijn de slechtste boeken niet,

waaraan de critici knagen.

Jean de Boisson

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10329 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Ik reageer even op het boek "De Mijn" van Zola wat Bernadet erop gezet heeft. Dat boek heb ik gelezen. Het is een zeer aangrijpend verhaal over waartoe laksheid van de overheid kan leiden. Het heeft nog niks van zijn kracht ingeboet.
Laatst bewerkt doorRoel.

Tijd voor maken pagina: 0.913 seconden