Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema maart 2016 - Stttt stilte... ik lees (thema STILTE)

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #73726 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema maart 2016 - Stttt stilte... ik lees
Nu krijgen we ook geen themaboek????

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #73727 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema maart 2016 - Stttt stilte... ik lees
ik kan hier op het forum een themaboek plaatsen, maar op de site kan dat nu even niet vanwege de update.

Dettie

die heel nieuwsgierig is hoe alles zal verlopen

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #73728 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema maart 2016 - Stttt stilte... ik lees
Als je er genoeg hebt waarom niet?

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #73729 door dettie
* Zucht* Vooruit dan maar, daar gaat m'n vrije daggie :D

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #73730 door dettie
De stilte en het meisje

Peter Høeg

Kasper Krone is een wereldberoemde circusclown met een zwak voor poker en voor de muziek van Johann Sebastian Bach. Hij heeft een fenomenaal gehoor. Uit achtergrondgeluiden tijdens een telefoongesprek kan hij achterhalen waar iemand zich bevindt, en uit stembuigingen en toonhoogtes leidt hij verborgen bedoelingen af. Op een gure winterdag hoort hij dat een van zijn vroegere leerlingen, het tienjarige meisje KlaraMaria, is ontvoerd. Kasper neemt zich voor haar koste wat het kost terug te vinden. Zijn speurtocht door een door aardbevingen verwoest Kopenhagen brengt hem op het spoor van een mysterieuze club hoogbegaafde kinderen, die tot wonderbaarlijke en wereldschokkende dingen in staat zijn.

De fantastische, bovennatuurlijke elementen en verrassende wendingen volgen elkaar in hoog tempo op. De stilte en het meisje is een even grootse roman als Smilla's gevoel voor sneeuw, vol spanning en mysterie en levensechte, kleurrijke personages.

Recensie

Na een aantal literair zwijgzame jaren kwam er deze roman van de Deense succesauteur. Het is dan ook een veelkleurig, gecompliceerd en vooral monumentaal werk geworden. Drie (!) vertalers hebben een uitstekende Nederlandse uitgave tot stand gebracht.

Hoofdpersoon is Kasper Krone, een beroemde circusclown, therapeut, pokerspeler en verduisteraar van belastinggeld. Hij heeft een 'bovenmenselijk´ gehoor, dat hem in staat stelt om zijn luisterend oor binnen in mensen te leggen. Door de ontvoering van Klara Marie, een meisje dat hij behandelde, komt Kaspar terecht in de kringen van de internationale witte boorden criminaliteit.

Vervolgens ontwikkelen zich uiterst turbulente, actierijke en breed geschakeerde verhaallijnen die allemaal hetzelfde doel hebben: de zoektocht naar de ultieme stilte. Volgens Jan Kjaerstad is Hoegs roman 'thriller, beschouwing, actie, mystiek, sciencefiction, liefdesroman...'.

Hersenkrakende vertelkunst in optima forma! Paperback, vrij kleine druk.

Redactie

ISBN 9789029078283 | 455 pagina's | Meulenhoff | november 2006

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #73731 door dettie
Citaat van de dag

De stilte is altijd veel verontrustender dan het geluid: men heeft altijd meer angst in een parkeergarage dan op een markt.

José Arthur

Tijd voor maken pagina: 0.433 seconden