Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema februari 2005 - beroemde literaire figuren

Lees meer
21 jaren 4 maanden geleden #2134 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ja ik vond het ook een érg leuk thema en wat gaat het hard he. Ik had er nog heel wat op m'n lijstje van Lizzy

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
21 jaren 4 maanden geleden #2152 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Ik heb Doctor Jeckell and Mr Hyde vorig jaar gelezen. Ik vind het een meesterwerk. En werkelijk een psycho-horror verhaal met diepgang.

Inge heeft het er over dat ze de film niet gezien heeft. Dan vraag ik meteen welke? Want beroemde boeken worden niet een maal, maar vaak meerdere malen verfilmd. Ik heb twee verfilmingen op dvd staan en vind beide de moeite waard. Een versie uit 1932 met Frederic March, Miriam Hopkins en Rose Hobart en een versie uit 1941 met Spencer Tracy, Ingrid Bergman en Lana Turner. Vooral interessant is hoe March en Tracy op hun eigen wijze Jekyll en Hyde spelen.
Laatst bewerkt doorRoel.

Lees meer
21 jaren 4 maanden geleden #2167 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Dat boek dan maar bovenaan mijn lijstje zetten, Rotor?

Groetjes. Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

20 jaren 11 maanden geleden #3686 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Hoewel ik weet dat dit thema in februari speelde, zou ik er toch even nog 'Rebecca' van Daphne Dumaurier aan toe willen voegen.

Mocht dit mosterd na de maatlijd zijn, mag dit bericht verwijderd worden ;)

Lees meer
20 jaren 11 maanden geleden #3687 door dettie
Welkom Steffie,

Nee hoor, zeker geen mosterd na de maaltijd, aanvulling is altijd welkom.

En Rebecca is erbij gezet...

Rebecca

Daphne du Maurier

Na de dood van zijn vrouw Rebecca zoekt Maxim de Winter rust en vergetelheid in Monte Carlo. Daar ontmoet hij de verlegen, jonge gezelschapsdame van een rijke Amerikaanse. Ze trouwen en Maxim neemt haar mee naar Engeland, naar zijn landgoed Manderley.

Al snel wordt haar door de onverzoenlijke huishoudster duidelijk gemaakt dat zij niet de kwaliteiten heeft die de eerste mevrouw De Winter bezat. Dagelijks voelt zij de schim van het verleden in en rond Manderley rondwaren...

De klassieke roman Rebecca is een meesterlijke verweving van spanning en romantiek en wordt nog steeds over de hele wereld door jong en oud gelezen. En gezien, want ook de beroemde verfilming door Alfred Hitchcock van Rebecca wordt als een klassieker beschouwd.

Het is het beroemdste werk van Daphne du Maurier (1907-1989), een van de meest gevierde auteurs van de twintigste eeuw.

Zij schreef onder meer Jamaica Inn (1936), Rebecca (1938), De generaal van de koning (1945) en Rachel (1951).

Vertaler: J.N.C. Dietsch

ISBN 9024549655 Ingenaaid, 379 pagina's Verschenen: juni 2005 (in deze uitvoering) Poema pocket

Voor meer informatie over Daphne du Maurier, klik www.daphnedumaurier.nl/leven.htm

Bernadet

Lees meer
20 jaren 4 maanden geleden #6839 door dettie
Willie Wonka en Sjakie in

Sjakie en de chocoladefabriek

Roald Dahl

'Gegroet, gelukkige vinder van de Gouden Toegangskaart, door meneer Willie Wonka. Ik schud je hartelijk de hand. Er staan je geweldige te wachten, je zal veel grote verrassingen beleven!'

De Gouden Toegangskaart vervult de diepste wens van Sjakie: een rondleiding door de geheimzinnige chocoladefabriek van meneer Willie Wonka, de ongelofelijkste, geweldigste, meest verbazingwekkende chocoladefabrikant die ooit geleefd heeft. En wie zou niet willen rondwandelen op de plek waar ze opstijglimonade met prik, holle-kiezen-vullende-caramels, aardbeiensap-waterpistolen of aflikbaar behang voor kinderkamers maken?

Maar er schuilen ook grote gevaren, in het bijzonder voor kinderen zoals Veruca Peper, die in het grote vuilnisgat verdwijnt, en Caspar Slok, die door een rivier van hete chocolade wordt meegezogen, en Violet Beauderest, die ... maar het staat allemaal in dit fantastische boek van Roald Dahl met prachtige tekeningen van Quentin Blake

ISBN 9026113048 Gebonden Met illustraties Verschenen: juni 2000 Gewicht: 451 gram Formaat: 243 x 162 x 24 mm Jeugd Fontein

Vanaf ca. 10 jaar.

Meer over Roald Dahl home.deds.nl/~richard.thiel/auteurs/rdahl.htm

Bernadet

Tijd voor maken pagina: 0.377 seconden