Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema november 2007 - eten en drinken

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #19538 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
DeDikkeVanDam

Van aardappel tot zwezerik

Johannes van Dam

Al vijfentwintig jaar geldt Johannes van Dam als de ultieme vraagbaak voor alles wat op tafel komt en wat je moet doen om het daar te krijgen. Hij heeft zijn kennis en ervaring in tintelende artikelen gevat, die voor iedere kok, huiselijk zowel als professioneel, toegankelijk zijn. Hij gidste de lezers van Het Parool, Elsevier en De Morgen in zijn heel eigen, aantrekkelijke stijl door de gastronomie, wat in een aantal veelgelezen en bekroonde bundels uitmondde. Ze zijn geheel bijgewerkt en aangevuld om er een ongekend, uitgebreid standaardwerk van te maken; niet alleen kan het dienen als onmisbaar naslagwerk en (met zijn talloze recepten) als origineel kookboek, ook is het een genot om te lezen.

Met DeDikkeVanDam - Van aardappel tot zwezerik, in de boekverzorging van Anthon Beeke, krijgt de Nederlandse gastronomie een nieuwe standaard aangereikt.

Hardcover | 735 Pagina's | Nijgh & Van Ditmar ISBN10: 9038814356 | ISBN13: 9789038814353
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #19539 door dettie
Citaat van de dag 11 november 2007

Fragment uit DeDikkeVanDam:

De lessen van mijn vader

Als ik iets van een lekkerbek heb, dan is het omdat ik op mijn vader lijk. Het enige verwijt dat ik hem kan maken is dat ij niet vroeg genoeg met mijn gastronomische educatie is begonnen. Alleen uit het fotoalbum, waar de rekening in werd geplakt, weet ik dat hij met mijn moeder en oudere broer bij Le Pyramide in Vienne uitgebreid ging dineren, het beroemdste resaurant ter wereld. Mijn kleine zusje en ik werden intussen ergens in een kinderkamp gestald, een belediging waar ik niet snel overheen zal komen.

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #19553 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Leuk het boek van vandaag, Gekke buren, van Ingrid en Dieter Schubert..hoe krijg je het gevonden zonder "eten" in de titel.

ik heb het toevallig pas tweedehands in de lijsters uitvoering gekocht,en inmiddels ook al voorgelezen...erg grappig..de buurman die van de krenterige Kaat niets te eten krijgt, maar onder het mom van "hamersoep"die hij voor haar gaat koken, en die natuurlijk nergens naar smaakt steeds meer ingredienten weet te verkrijgen, zodat ie aan het eind toch een heerlijke soep te eten krijgt.

Ik ben altijd weg van hun tekeningen, erg grappig..er valt minstens zo veel te kijken als te lezen.

Mijn favoriet van hen blijft Woeste Willem, maar deze is ook erg leuk.

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #19563 door dettie
De voorkant ziet er al grappig uit, deed me een beetje aan pipi denken en villa kakelbont.

Ik kende deze schrijvers eigenlijk niet enne ik kwam op dit boekje doordat jij het soepcitaat stuurde! :D

Dettie

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #19565 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Hun prentenboeken zijn echt leuk, erg populair hier.

Wat grappig dat je via dat soepcitaat aan dit boek kwam.

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #19566 door dettie
Gekke buren

Ingrid en Dieter Schubert

Nukkige en gierige Kaat wordt op een ochtend ruw uit haar slaap gewekt; iemand maakt een hels kabaal met een hamer. Nader onderzoek wijst uit dat een woest behaarde en bebaarde kerel bezig is een huis te bouwen vlak naast het hare. Kaat is niet bepaald opgetogen over de komst van de nieuwe buurman, die er een eer in blijkt te stellen om te luiwammesen en wat rond te hangen.

Maar als het herfst wordt en het gammele onderkomen van buurman Bram tijdens een zware storm de lucht in vliegt, nodigt Kaat hem toch wat onwillig uit in haar huisje. Bram stelt voor om soep te maken, maar Kaat is absoluut niet van plan haar zorgvuldig vergaarde wintervoorraad met hem te delen. Dat blijkt ook niet nodig te zijn, want Bram kan soep maken met alleen wat water en een hamer. Tenminste, dat zegt hij…

Het nieuwe prentenboek van de Schuberts is een humoristische bewerking van een oud volksverhaal, waarin een gierig vrouwtje het uiteindelijk moet afleggen tegen de vindingrijkheid van haar gemoedelijke buurman.

ISBN 9056375628 Gebonden Met illustraties Verschenen: september 2003 Uitgeverij Lemniscaat

Tijd voor maken pagina: 0.375 seconden