- Ontvangen bedankjes 0
Roel: door de lezers van Nrc als beste boek van de Nederlandse literatuur verkozen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
librije schreef :
Roel: door de lezers van Nrc als beste boek van de Nederlandse literatuur verkozen.
Ik wist niet dat de keuze beperkt was tot de lezers van de NRC........ Dacht te maken te hebben met een landelijke actie......
Als dat zo zou zijn ,verklaart dat een boel.
Maar eventegoed:
Wat een aantal forumleden daarvan vindt, is al elders uitgebreid aan de orde gekomen.
Overigens valt het mij op dat er tussen jouw opsomming van de schrijvers van "echte literatuur" vrijwel alleen klassiekers staan. Daar hoef je je geen zorgen om te maken hoor: die zijn in vele bibliotheken te leen, tweedehands of antiquarische te koop of nieuw als heruitgave of schooledities.
Tenslotte: ik ken veel mensen die "het dikste boek van Mulisch" wel in de kast hebben staan, maar niet gelezen......
Ik hèb gelijk. Er was zelfs een internetsite van (hier op het forum stond een link) en iedereen kon stemmen.Roel:Je kan daarin gelijk hebben. Het stond in ieder geval op de achterkant van een katern van de nrc. Ik kan me makkelijk hebben verlezen. Ik heb dat stuk maar half gelezen. Ik zal het online nog eens opzoeken.
Ik weet niet waar jij het over hebt, als je erover klaagt dat er niet genoeg geld uitgegeven wordt (en dan nog het liefst overheidsgeld) aan het uitgeven van literatuur?Roel:O, ik dacht dat jij zulk soort klassiekers bedoelde? Welke boeken bedoel je dan?? Over welke boeken hebben we het dan???
, dat bedoelde ik.Marjo: Ik denk dat Jannie bedoelt dat het haast lijkt of er heden ten dage geen literatuur meer wordt geschreven..
En ik denk, dat velen denken dat ze pas echt voor volwaardig literatuurlezer aangezien worden, als ze het boek tenminste in de kast hebben staan of op de salontafel hebben liggen.Roel: Dat ze de "dikke" van de dunne Mulisch niet gelezen hebben, kan ik me ook wat bij voorstellen! Ik denk dat de dikte mee ook weerhoudt van het lezen ervan. Als boeken te lang duren, begin ik er al snel andere tussendoor te lezen.
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen