Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

W Elsschot-Villa des roses (1913) samenleesboek juni 2007

Lees meer
8 jaren 9 maanden geleden #83800 door Fiene
Ik heb het boek “Villa des Roses” net uitgelezen en ik vind de personages wel heel interessant. Wat mij opvalt is dat bijna al de personages aan bedrog doen, zo kunnen we Mme Brulot zien als een lui iemand die liever enkele francs te veel aanrekende dan harder te werken. Zij werd betaald om Mme Grendon iedere dag te wassen, maar dit deed ze echter niet. Mme Grendon bestal de kostgangers op haar beurt en verzamelde haar buit in een grote kist. Maar het personage wat me het meest aansprak was Louise, zo heeft zij haar man verloren op een jonge leeftijd en ze hadden samen een kind dat nu bij haar ouders woont. Ze is jong en naïef en laat haar hoofd snel op hol brengen door een galante man. Zij is smoor verliefd, hij doet het eerder voor zijn palmares en de gezelligheid. Grünewald was een echte vrouwenverslinder, die van de een naar de ander ging. Louise is in staat alles voor de jonge Duitser op te geven en hem achterna te reizen, hij doet niet eens de moeite om haar een brief terug te sturen en dit vind ik persoonlijk wel erg voor haar omdat zij al veel heeft meegemaakt in haar leven.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.426 seconden