- Ontvangen bedankjes 0
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
.Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
tiba schreef : Wat me vooral opvalt/opviel is dat de meeste pensiongangers nogal bezig zijn met hoe ze bij de anderen overkomen, ook hun waardigheid willen ze hoog houden, en verder is het belangrijk hun "rang" in het pension te behouden.
Dat uiterlijk vertoon beschrijft Elsschot, en daarbij komen de kleine kantjes van de personages naar boven.
Ze zijn niet echt onsympathiek, maat ook niet sympathiek, daarom zijn ze te veel met zichzelf bezig. Ja, ik dacht toch ook dat er tegelijk een zekere mildheid in de beschrijving zat.
Elsschot beschrijft het volgens mij als een toeschouwer vanop afstand, vandaar komt het koel over.
Overigens weet ik niet hoe het nu verder afloopt: het boek is blijven liggen op een van de drie treinen die ik maandag genomen heb.
Zal ik een van deze dagen moeten verantwoorden in de bib.
Tiba.
Roel schreef : Ik heb pas nog een stukje van zijn portret in "Het uur van de wolf" gezien, waaruit blijkt dat hij zelf als schrijver verre van overtuigd was van zijn eigen kunnen. Hij lijkt meer op een zakerman, die hij ook was, dan een echte schrijver van literatuur.
tiba schreef : Dat uiterlijk vertoon beschrijft Elsschot, en daarbij komen de kleine kantjes van de personages naar boven.
Ze zijn niet echt onsympathiek, maat ook niet sympathiek, daarom zijn ze te veel met zichzelf bezig. Ja, ik dacht toch ook dat er tegelijk een zekere mildheid in de beschrijving zat.
PS Tiba, hoe is het nu afgelopen met je verloren boek?
: .Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen