Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Schrijfster Brigitte Bosman op dit forum!!

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12599 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
O jee ik ben nog van de 6e klas lagere school tijd, waar dan een Citotoets werd gegeven om te kijken voor welke vervolgopleiding je geschikt was. Krijgen nu ook lagere klassen Citotoetsen?

Dat boekbesprekingboek ga ik zeker aanschaffen. Wil je het melden tegen de tijd dat het uitkomt?

Het lijkt me heel moeilijk een boek over overgewicht te schrijven.

Je mag een kind niet het gevoel geven dat het minder is omdat het overgewicht heeft maar toch aanzetten om er wat aan doen maar dan ook weer op zo'n manier vertellen dat het kind niet doorslaat en te erg bezig gaat.

Knap hoor om daarover een boek te schrijven. Lijkt me echt lastig.

Groetjes

Bernadet

die een patatje gaat eten, oei slecht.
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12600 door Brigitte
Beantwoord door Brigitte in topic Re: bericht
Wij hebben ons patatje net op, oei, ook slecht. En toch valt het voor kindern nog best mee, weet je dat? Er zitten voedingsstoffen en bouwstoffen in aardappel en ook vetten hebben kinderen nodig voor de energie (als het maar onverzadigbare zijn). Te eenzijdig eten, dat is een probleem. Dus elke avond patat. Of iedere dag alleen maar brood. Variatie is nodig.

We zijn best een tijd aan het werk geweest met het boek. In het verhaal wordt de hoofdpersoon niet gepest met het feit dat hij zo dik is, maar komt hij zelf tot de conclusie dat het niet fijn is om dik te zijn. Ik denk nog steeds dat het verhaal aardig gelukt is, maar je moet zo'n onderwerp inderdaad wel op de juiste manier aanpakken en uitwerken.

Als de informatieve boeken volgend jaar uitkomen, geef ik je een seintje hoor!

Brigitte
Laatst bewerkt doorBrigitte.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12602 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik houd mij ook aanbevolen..

Citotoetsen, Bernadet, die krijgen kinderen al vanaf de eerste groep..als de school dat wil tenminste. Vroeger was dat ook wel zo, maar heette het anders en werd er nauwelijks bekendheid aan gegeven dat het kind zo'n toets deed. Nu wordt alles getoetst met alle ophef..

Er bestaat al een boek "help, een boekbespreking" Ken je dat Brigitte?

Het is niet populair bij de jeugd..ze laten zich liever mondeling informeren over hoe het moet.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12603 door Brigitte
Beantwoord door Brigitte in topic Re: bericht
Hoi Marjo,

Dat boek ken ik wel. Eerlijk gezegd vind ik het een beetje rommelig en een groot deel van het boek is alleen maar informatie over diverse schrijvers.

Er is ook een boek over spreekbeurten, maar halverwege dat boek gaat het ineens over het maken van een werkstuk.

De cito-toetsen in de lagere groepen geven trouwens niet aan op welk niveau een kind zit of welke kansen op vervolgonderwijs er zijn hoor Bernadet. Het maakt (als het goed is) alleen duidelijk waar bij een kind of bij de school nog de zwakke plekken zitten, zodat er op tijd aan gewerkt/bijgespijkerd kan worden als dat echt nodig zou zijn.

Bovendien geven de toetsen die ze tegenwoordig in de lagere groepen ook een beeld van het taalniveau van kinderen. Er blijkt zeker de laatste tijd nogal eens sprake te zijn van taalachterstand en dan zeker niet alleen bij allochtone kinderen.

Brigitte
Laatst bewerkt doorBrigitte.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12612 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Dag Brigitte,

Ik zit me suf te denken maar ik ben een beetje door m'n vragen heen geloof ik.

Misschien dat de anderen nog vragen hebben?

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12613 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Hallo Brigitte,

Ik heb alleen een off topic vraag voor je. Die heb ik via een p.b. aan je gesteld.

Groetjes,

Berdine
Laatst bewerkt doorberdine.

Tijd voor maken pagina: 0.443 seconden