Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Schrijfster Brigitte Bosman op dit forum!!

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12638 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht

Nee nooit dus. Ik slis een beetje en dat leek me niet lekker voor een luisteraar.

Misschien is dat juist wél lekker. Ik heb meerdere luisterboeken gehoord en vaak vind ik die heel keurig nette spraak juist storend. Het is té keurig en dan spreekt het niet meer aan. Het is geen mens meer maar iemand die heel netjes een verhaaltje vertelt, je kan je dan helemaal niet meer inleven.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12640 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Dank je Brigitte, ik zal het er eens met de leerkrachten over hebben. Ik ga er niet direct over natuurlijk..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12641 door Brigitte
Beantwoord door Brigitte in topic Re: bericht

Bernadet schreef :

Nee nooit dus. Ik slis een beetje en dat leek me niet lekker voor een luisteraar.

Misschien is dat juist wél lekker. Ik heb meerdere luisterboeken gehoord en vaak vind ik die heel keurig nette spraak juist storend. Het is té keurig en dan spreekt het niet meer aan. Het is geen mens meer maar iemand die heel netjes een verhaaltje vertelt, je kan je dan helemaal niet meer inleven.

Bernadet

Oké, ik ga er gelijk maar eens over nadenken. Ik vind voorlezen wel erg leuk en zit al jaren in jury's voor de Nationale Voorleeswedstrijd. Zal eens informeren wie daar mee van doen heeft.

Brigitte
Laatst bewerkt doorBrigitte.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12642 door Brigitte
Beantwoord door Brigitte in topic Re: bericht

Marjo schreef : Dank je Brigitte, ik zal het er eens met de leerkrachten over hebben. Ik ga er niet direct over natuurlijk..

Kijk maar hoor, wat jullie ermee zouden willen doen. Op onze school vinden de kinderen het altijd erg leuk. Vivian den Hollander (zij woont hier in de buurt en had vroeger haar kinderen op onze school) heeft eens bij de kleuters voorgelezen. Was erg leuk. Vorig jaar gingen ze met een aantal klassen naar de bibliotheek. Daar kwam een wethouder voorlezen en aansluitend was er een ontbijtje.

Dit jaar houden de meeste scholen het voorleesontbijt op 30 januari, omdat dan de voorleesdagen beginnen. Op school is dat vaak een beetje komkommertijd dus misschien staan de leerkrachten wel te springen om een activteit...

Brigitte
Laatst bewerkt doorBrigitte.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12643 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Goedemorgen Brigitte,

Ik zal ook wel even kijken of ik wat meer kan vinden over luister CD's.

Dan heb ik wilde plannen om een kinderboekenwinkel te beginnen of ontwikkelingswerk in de derde wereld te gaan doen. Of bij een uitgever te gaan werken

Het lijkt wel of ik mezelf lees :D

Mijn droom is nog steeds een soort pension te openen voor mensen die even rust aan hun hoofd willen. Ze hoeven dan niks te doen alleen wat ze zelf willen. Ze krijgen lekker eten en zo, worden gewoon een beetje verwend. Dat pension komt dan vol met boeken en er zijn kamers voor schrijvers die daar in alle rust hun boek kunnen schrijvenn. Dit alles met uitzicht op zee.

Nu nog eens die jackpot winnen :D

Maar een boekwinkel lijkt me ook heerlijk en ik heb ook serieus plannen gehad in de derde wereld te gaan werken. Helaas werd ik toen niet aangenomen.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12645 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
In de derde wereld gaan werken zegt me niets. Maar dat boekwinkeltje des te meer. Ik droom daar al van toen ik een kind was van. De droom is naar de achtergrond geschoven toen mijn man zelfstandig werd. Nu denk er nog dikwijls aan maar heb dan iets van:" met al die grote boekenketens als standaard boekhandel, fnac, enz ( om nog niet te spreken van de hoeveelheid boeken die je vanaf je pc kunt kopen). Hoe kan ik daartussen overleven?" Je moet al een heel speciaal iets kunnen aanbieden, iets dat je in die winkels niet vind voordat de mensen speciaal naar jou toekomen.

Ik zie mijn winkeltje als volgt: niet groot, met een leeshoek waar de mensen in boeken kunnen bladeren en stukjes lezen, eventueel met een kop koffie. Waar je rustig boeken kunt uitzoeken. Rustige achtergrondmuziek. Gezellig keuvelen over boeken. Het enige probleem is dat je de boeken die gelezen worden niet meer kunt verkopen.... Als er iemand koffie morst heb je hetzelfde probleem. Uiteindelijk lijkt het me onhaalbaar en lijkt het teveel op een bibliotheek..... Dus.... weg droom.

Brigitte, hoe zie jij het haalbaar een winkel te beginnen met enkel kinderboeken? Wat zou je aanbieden, die niet in grote boekwinkels te verkrijgen is, zodat mensen speciaal naar jouw winkel komen? Ik ben benieuwd.

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Tijd voor maken pagina: 0.433 seconden