Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Schrijfster Brigitte Bosman op dit forum!!

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12618 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik kan ook niks meer bedenken..behalve dan die info over de voorleesontbijten..
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12627 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ja, ik heb toch nog een vraag. Heb je wel eens overwogen om een luisterboek te maken?

Groetjes

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12631 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Ben je nooit bang dat de fantasie in je hoofd opdroogt...de inspiratie weg is? Of dat er een periode komt dat je jezelf gaat herhalen?

Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12635 door Brigitte
Beantwoord door Brigitte in topic Re: bericht

Bernadet schreef : Ja, ik heb toch nog een vraag. Heb je wel eens overwogen om een luisterboek te maken?

Groetjes

Bernadet

Eigenlijk nooit, tot 1 december. Toen hield ik hier in onze bieb mijn presentatie. Daarbij vertelde ik van alles en las ook uit mijn laatste vier boeken fragmenten voor. Met name bij het fragment uit Andere Buren was de hele zaal muisstil en onder de indruk. Na afloop vroeg de manager van de bibliotheek of ik er weleens over had nagedacht om luisterboeken in te spreken. Nee nooit dus. Ik slis een beetje en dat leek me niet lekker voor een luisteraar. Volgens haar merk je daar tijdens het voorlezen niets van. Maar verder heb ik er (nog) niets mee gedaan. Weten jullie wie luisterboeken produceren? Ik heb me daar nog helemaal niet in verdiept.

Brigitte
Laatst bewerkt doorBrigitte.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12636 door Brigitte

tiba schreef : Ben je nooit bang dat de fantasie in je hoofd opdroogt...de inspiratie weg is? Of dat er een periode komt dat je jezelf gaat herhalen?

Tiba.

Ik heb geen idee of dat gaat gebeuren, maar ik maak me er geen zorgen over. Het schrijven is voor mij begonnen als een hobby en eerlijk gezegd voelt dat nog steeds zo, ondanks dat ik er nu mijn dagen volledig mee vul. Ik heb altijd een grote fantasie gehad, waarom zou dat anders worden? En stel dat ik wel in hethaling verval, dan zal dat een teken zijn dat ik het een poosje rustiger aan moet doen. Misschien een poosje iets heel anders doen zelfs. Maar dat zie ik dan wel weer.

Ik ben dol op verhalen verzinnen en schrijven, maar ik ben ook dol op andere dingen in het leven, zoals kinderen en dieren. Ook daarin gaat mijn fantasie weleens met me op de loop. Dan heb ik wilde plannen om een kinderboekenwinkel te beginnen of ontwikkelingswerk in de derde wereld te gaan doen. Of bij een uitgever te gaan werken of fulltime bij cito of... noem maar op! Er zijn zoveel dingen in het leven die ik leuk vind. Dit doe ik nu en wat er verder nog op mijn pad komt weet ik (gelukkig) niet. Misschien breek ik nog eens echt door, misschien win ik volgend jaar wel een griffel.

Juist doordat ik er zo tegenaan kan kijken, geniet ik denk ik zoveel van het schrijven. Dit gaat nu. Dat telt. Kun je dat een beetje voelen?

Brigitte

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12637 door Brigitte
Informatie voor Marjo over het Nationaal Voorleesontbijt:

Het Nationale Voorleesontbijt is een van de jaarlijks terugkomende evenementen voor basisscholen, kinderdagverblijven en peuterspeelzalen op De Nationale Voorleesdag. Het Nationale Voorleesontbijt is bedoeld om scholen, instellingen en ouders te stimuleren een keer per jaar uitgebreid aandacht te besteden aan voorlezen en het belang ervan. Uit onderzoek blijkt dat kinderen aan wie veel wordt voorgelezen, later minder moeite hebben met het leren lezen en ook meer plezier in lezen krijgen en/of houden. Een aantal voorleesontbijten wordt door de organisatie van De Nationale Voorleesdag georganiseerd, bij de overige ontbijten heeft de school zelf een voorleesgast uitgenodigd. In voorgaande jaren werd voorgelezen door sporthelden, soaphelden, muziekhelden en televisiepresentatoren.

De Nationale Voorleesdag is een initiatief van Stichting Lezen in samenwerking met de Stichting CPNB en de Vereniging van Openbare Bibliotheken NBLC. Zij willen hiermee op een leuke manier de aandacht vragen voor voorlezen, leesbevordering en het kinderboek. De Nationale Voorleesdag wordt financieel mogelijk gemaakt door Stichting Lezen.

_________________________________________________________________________________

Noot voor de redactie:

Voor meer informatie over De Nationale Voorleesdag kunt u contact opnemen met Stichting Lezen, telefoonnummer 020 623 05 66, Desirée van der Zander (06 41 420 284) of Marieke van Dormolen (06 11 355 257).

Het Nationale Voorleesontbijt

Jaarlijks wordt een groep bekende Nederlanders uitgenodigd om voor te lezen tijdens Het Nationale Voorleesontbijt om zo te laten zien dat ook zij voorlezen belangrijk vinden. Na Captains of Industry (2004) en Zangers & Zangeressen (2005) was het thema in 2006 Filmhelden.

Het Nationale Voorleesontbijt vindt volgend jaar plaats op 30 januari en markeert de start van De Nationale Voorleesdagen 2007. Voor de VIP-ontbijten worden dit jaar kinderidolen (bijvoorbeeld presentatoren van kinderprogramma's) uitgenodigd.

Naast de zogenaamde VIP-voorleesontbijten organiseren basisscholen, peuterspeelzalen en kinderdagverblijven ook zelf ieder jaar voorleesontbijten met lokale helden.

[ www.cpnb.nl ]

Hopelijk heb je hier iets aan?

Groetjes,

Brigitte

Tijd voor maken pagina: 0.500 seconden