Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Hubert Lampo - Wijlen Sarah Silbermann

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10164 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Hallo Inge,

Mannen zien vaak helaas in iedere blonde vrouw ook weer het dom blondje. En als dan blijkt dat een blonde vrouw juist heel slim is, haken de meeste mannen weer af. Om dat ze niet kunnen domineren, want velen willen een ding en dat is hun blonde aanwinst showen.

Ja, dat clichébeeld is volgens mij uit de mode afkomstig. In de twintiger jaren vorige eeuw in Amerika showden dames, waaronder natuurlijk ook blonde vrouwen zwempakken, dit werd helemaal versterkt door de miss verkiezing. Aan de ene kant ontstond het beeld dat een blonde vrouw in een miss verkiezing het toonbeeld was van domheid (een standpunt van de intellectuelen) en aan de andere kant had je het beeld van de blonde droomvrouw die menig jongenshart sneller deed kloppen. Marlyn Monroe of Norma Shearer zoals ze werkelijk heette, is hier van het ultieme voorbeeld. Ze trad op voor de GI joe's aan het front in de WO II en haar posters hingen aan iedere tienermuur aan het thuisfront.

Ja, natuurlijk denken die mannen dat, want als daar een schone blonde met pech langs de kant van de weg staat, kunnen deze macho's even laten zien waar ze toe in staat zijn (verstand van auto's draagt meestal bij tot het succes!) Daarbij denken niet eens eraan, dat dit weleens de ideale versiertruc van de blonde dames in kwestie is. Met andere woorden dat dit pure opzet is!

Inge

Voor veel mannen is de blonde vrouw de meest ideale vrouw. Onderzoek heeft uitgewezen dat mannen een blondharige vrouw in nood eerder helpen en een brunette of zwartharige vrouw vaker in de kou laten staan.

En dan de vraag.... waarom wordt er dan zoveel gelachen met het iq van blonde vrouwen???? Ik weet het, het is cliche. Zou het ook daarom zijn dat mannen blonde vrouwen vlugger uit nood helpen omdat ze denken dat de dame in kwestie het niet zelf aankan?????

Inge

Laatst bewerkt doorRoel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10165 door Roel
Nee, dat vind ik zelfs prima, alleen komt het te vaak het verhaal niet ten goede!

Marjo schreef : Maar dat Lampo dus ook zijn vrouw 'droomt', dat vind je maar niks?

Laatst bewerkt doorRoel.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10166 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Ik vraag me dikwijls af als er weer eens een mop van een dom blondje vertelt wordt of ze het dan over naturele blonden hebben of over de "kunstmatige" blondines :lol: want veel vrouwen "blonderen" hun haar.

:lol: Dus mannen wees op je hoede het zou eens een "valse" blondine kunnen zijn :lol: (flauw topic hé en dat alleen omdat lampoo het aandurft in een boek de ideale vrouw te beschrijven :lol: )

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10169 door Roel
Hallo Inge,

Ik vind dit helemaal geen flauwe topic, meer uiterst boeiend.

Dat anders haargekleurde vrouwen hun haar blonderen, bewijst het onderzoek des te meer. Dat brunette's en zwartharigen en ook roodharigen zich achtergesteld voelen bij hun blonde zusters!

Als blijkt dat een man die voor een vrouw gevallen is die er blond uitzag, maar in werkelijkheid alleen maar haar haar blond had geverfd en die man na die ontdekking daar op afknapt, is hij in mijn ogen geen knip voor de neus waard.

Nogmaals ik heb niks tegen het feit dat Lampo zijn ideale vrouw afbeeld in zijn romans, laat hij het dan wel met meer diepgang doen!

Roel

Inge schreef : Ik vraag me dikwijls af als er weer eens een mop van een dom blondje vertelt wordt of ze het dan over naturele blonden hebben of over de "kunstmatige" blondines :lol: want veel vrouwen "blonderen" hun haar.

:lol: Dus mannen wees op je hoede het zou eens een "valse" blondine kunnen zijn :lol: (flauw topic hé en dat alleen omdat lampoo het aandurft in een boek de ideale vrouw te beschrijven :lol: )

Inge

Laatst bewerkt doorRoel.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10171 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Zal ik eens een heel nuchtere reden vertellen waarom veel vrouwen zich blonderen. Dan valt het grijs minder op!

Verven ze het in hun eigen (donkere) kleur dan vergt dat veel meer onderhoud. Heel simpele reden dus. Niets achtergesteld voelen.

Er is ook een tijd geweest dat iedereen met rood haar liep, het is maar net wat in de mode is.

bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10173 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Rotor schrijft

Ja, dat clichébeeld is volgens mij uit de mode afkomstig. In de twintiger jaren vorige eeuw in Amerika showden dames, waaronder natuurlijk ook blonde vrouwen zwempakken, dit werd helemaal versterkt door de miss verkiezing. Aan de ene kant ontstond het beeld dat een blonde vrouw in een miss verkiezing het toonbeeld was van domheid (een standpunt van de intellectuelen) en aan de andere kant had je het beeld van de blonde droomvrouw die menig jongenshart sneller deed kloppen. Marlyn Monroe of Norma Shearer zoals ze werkelijk heette, is hier van het ultieme voorbeeld. Ze trad op voor de GI joe's aan het front in de WO II en haar posters hingen aan iedere tienermuur aan het thuisfront.

Ik denk dat je hier wel gelijk hebt Roel. Die beeldvorming heeft wel grote invloed gehad. Anderzijds is er in oorsprong ook een discriminerende factor aanwezig (al van veel vroeger vermoed ik): donker van haar en huid werd geassocieerd met zuiders (in de breedste betekenis, erin begrepen Afrikaans, Arabisch, joods) en dus minderwaardig. Vandaar dat het noordse type als ideaal werd gepromoot.

Ooit heb ik daarover een interessant artikel gelezen, maar dit domme blondje heeft daarvan het meeste natuurlijk vergeten....

Groetjes. Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Tijd voor maken pagina: 0.459 seconden