- Ontvangen bedankjes 0
Inge
Voor veel mannen is de blonde vrouw de meest ideale vrouw. Onderzoek heeft uitgewezen dat mannen een blondharige vrouw in nood eerder helpen en een brunette of zwartharige vrouw vaker in de kou laten staan.
En dan de vraag.... waarom wordt er dan zoveel gelachen met het iq van blonde vrouwen???? Ik weet het, het is cliche. Zou het ook daarom zijn dat mannen blonde vrouwen vlugger uit nood helpen omdat ze denken dat de dame in kwestie het niet zelf aankan?????
Inge
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Marjo schreef : Maar dat Lampo dus ook zijn vrouw 'droomt', dat vind je maar niks?
Inge schreef : Ik vraag me dikwijls af als er weer eens een mop van een dom blondje vertelt wordt of ze het dan over naturele blonden hebben of over de "kunstmatige" blondines :lol: want veel vrouwen "blonderen" hun haar.
:lol: Dus mannen wees op je hoede het zou eens een "valse" blondine kunnen zijn :lol: (flauw topic hé en dat alleen omdat lampoo het aandurft in een boek de ideale vrouw te beschrijven :lol: )
Inge
Ja, dat clichébeeld is volgens mij uit de mode afkomstig. In de twintiger jaren vorige eeuw in Amerika showden dames, waaronder natuurlijk ook blonde vrouwen zwempakken, dit werd helemaal versterkt door de miss verkiezing. Aan de ene kant ontstond het beeld dat een blonde vrouw in een miss verkiezing het toonbeeld was van domheid (een standpunt van de intellectuelen) en aan de andere kant had je het beeld van de blonde droomvrouw die menig jongenshart sneller deed kloppen. Marlyn Monroe of Norma Shearer zoals ze werkelijk heette, is hier van het ultieme voorbeeld. Ze trad op voor de GI joe's aan het front in de WO II en haar posters hingen aan iedere tienermuur aan het thuisfront.
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen