Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Hubert Lampo - Wijlen Sarah Silbermann

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10118 door Roel
In dit verhaal staat het aankomend carneval in een stadje op het Belgische platteland centraal. Tv journalist Johan Reynders strijkt neer in Zoetelede om onderzoek te doen voor een documentaire over het plaatselijke carneval. Hoe meer hij zich er in verdiept, hoe meer zwarte kanten van het verleden van het stadje naar boven komen. Dit leidt tot een climax met een ternauwernood aan de dood ontsnapping.

Dit boek is beter dan Zeg maar Judith. Het begint donkerder en houdt dit ook vol. De ontluikende liefde van Reynders vormt hier een beetje een spelbreker voor de donkerte en spanning van het boek. Ook in dit boek moest ik me toch weer ergeren aan het cliché beeld wat Lampo van sommige vrouwen in dit verhaal schildert. Kristien Bruynoghe haar karakter, zelfs haar dialogen zijn vaak een kopie van een andere vrouwelijk personage uit een ander boek van Lampo. Deze Kristien heeft eigenlijk geen donkere kanten, wordt veel te zachtmoedig afschildert. Je mist hier de complexiteit van de mens.

Trouwens ook de ontknoppingsscene in de kist werd in zijn gruwelijkheid ontsiert door kinderachtige gedachtegangen van de hoofdpersoon.

Ondanks deze minpunten, een betere Lampo.
Laatst bewerkt doorRoel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10119 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Je gelooft niet in de ideale vrouw, Roel? Ik denk dat Lampo daar wel in wil geloven..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10130 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Hallo Marjo,

Nee, daar geloof ik inderdaad niet in, ook niet trouwens in de ideale man hoor!

Hij mag daar wel in geloven, maar het is ten eerste saai om daar over te lezen en ten tweede is het ook niet geloofwaardig. Iedere mens, man of vrouw heeft zijn voor- en nadelen. Dat is de natuur.

Marjo schreef : Je gelooft niet in de ideale vrouw, Roel? Ik denk dat Lampo daar wel in wil geloven..

Laatst bewerkt doorRoel.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10132 door Hendrik
Beantwoord door Hendrik in topic Re: bericht

Marjo schreef : Je gelooft niet in de ideale vrouw, Roel? Ik denk dat Lampo daar wel in wil geloven..

Een vrouw die altijd zachtmoedig en positief is lijkt me verre van ideaal: oninteressant en voorspelbaar.

Over het boek, ik hou wel van zo'n duister sfeertje. Carnaval is natuurlijk een bizar feest, mensen die het hele jaar volwassen zijn gedragen zich een week lang als kleine kinderen op een verkleed feestje met behulp van grote hoeveelheden drank... beetje vreemd die zuiderlingen ;)

levende in de wereld van 'Schaduw van de wind' Carlos Ruiz Zafon.
Laatst bewerkt doorHendrik.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10134 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht

Een vrouw die altijd zachtmoedig en positief is lijkt me verre van ideaal: oninteressant en voorspelbaar.

En ik die dacht dat mannen daar voor vielen :lol: zal dan maar gewoon mezelf zijn zekers :lol: dacht al qua karakter doe ik mijn best nu alleen nog blond en slank 8)

Is dat niet de ideale vrouw?

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10136 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Als je realistisch bent, dus 'geloofwaardig', dan denk ik dat iedere man zijn eigen idee heeft van de ideale vrouw, net zoals de vrouw dat van de man heeft.
Laatst bewerkt doormarjo.

Tijd voor maken pagina: 0.484 seconden