Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Natsume Sõseki - De poort samenleesboek jan/febr 2014

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #58231 door Inge
Ook juist maar heeft elke schrijver een bedoeling... Een non-fictie boek zou ik zeggen ok maar bij een roman?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #58233 door dettie

Inge schreef : Door hier de verschillende vertalingen bij elkaar te zien ben ik gaan stilstaan bij de vertaling van "op zoek naar de verloren tijd".

Ik snap je niet zo goed Inge. Wat bedoel je met 'op zoek naar verloren tijd'?

Dettie

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #58234 door Inge
:D a la recherche du temps perdu...Van Proust. Soms voel je dat de zin wat wankel loopt... en ik vermoed dan dat het aan de vertaling zou kunnen liggen...

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #58235 door dettie
Ooooo haha, nu snap ik het! :D

Ik de hele discussie afzoeken om te kijken waar 'op zoek naar verloren tijd' genoemd wordt haha.

Dettie

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #58236 door marjo
En ja, ik denk dat iedere schrijver - zelfs een die bouquetromans schrijft, al is dat minimaal - een bedoeling heeft. Anders is schrijven zinloos.

Toch? Dat je kantoorbediende bent zonder dat je hart er in ligt snap ik -al zeg ik dan: zoek een ander beroep, Maar een schrijver die zielloos schrijft? Nee, hij moet er iets van zichzelf in stoppen, iets wat hij kwijt wil.

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #58241 door Inge
Ik denk dat we een verschillende interpretatie van bedoeling van een schrijver hebben. Hij heeft inderdaad de bedoeling een boek te schrijven in de hoop dat het veel gelezen wordt want dan verdient hij geld (mag ik hopen). Het is een soort van gave... je kunt het of je kunt het niet... je kunt het misschien wel leren maar als het niet uit jezelf komt dan mist het iets...

Ik had het meer over een bedoeling met de inhoud... zoals er in sprookjes meestal een "les" verstopt zit, non-fictie je iets wilt uitleggen/leren... Een roman heeft volgens mij niet altijd die achterliggende bedoeling?

Tijd voor maken pagina: 0.496 seconden