Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Michiel Stroink - Of ik gek ben (debuut)

Lees meer
13 jaren 2 weken geleden #53174 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Michiel Stroink - Of ik gek ben (debuut)

Johanna schreef : Ik heb het boek niet gelezen maar als ik jullie reactie zo lees over geen gevaar meer zijn als je hebt geaccepteerd dat je het gedaan hebt lijkt mij dat als je eenmaal geaccepteerd hebt dat je onder invloed van alcohol en drugs verschrikkelijke dingen blijkt te kunnen doen je dan alles zult doen om te zorgen dat je geen alcohol en drugs meer tegelijk gebruikt. Op dat moment is iemand minder gevaarlijk dan wanneer hij het niet gelooft en de kans groot is dat hij weer alcohol en drugs tegelijk gebruikt.

En dat is exact wat hij doet. Hij accepteert dat hij onder invloed blijkbaar tot dingen in staat is die hij niet voor mogelijk houdt. Hij wil geen drugs meer en alcohol met mate. Hij wil absoluut niet dat het nog eens gebeurt. Zodra hij aangeeft dat hij dit serieus meent, wordt er werk gemaakt van zijn terugkeer in de maatschappij.

Dettie schreef : .....want alle schijn is tegen hem.......Maar zou jij je laten behandelen als je niets meer weet en er bijna van overtuigd bent dat het bijna onmogelijk is dat je zoiets gedaan hebt?

Het is niet dat alle schijn tegen hem is, Dettie. Er is hard bewijs tegen hem! En getuigenverklaringen! Dan kun je zelf nog zo hard geloven dat je niet tot zoiets is staat bent, uiteindelijk ga je overstag. En zo niet, dan mag je lekker de rest van je leven in de kliniek blijven. Dus ja, ik denk dat ik ook toe zou geven, al was het maar om vrij te komen en mijn leven opnieuw op te kunnen bouwen, zonder drugs en alcohol.

In het boek had ik wel twijfels of Ben zich werkelijk gewonnen gaf of dat hij het speelde, gewoon om vrij te komen. Maar hij meende het. Marjo had meer geloof in hem en voor haar hoefden die laatste hoofdstukjes niet meer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 2 weken geleden #53175 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Michiel Stroink - Of ik gek ben (debuut)
Ja ik hou nu ook op hoor. Er borrelt nog van alles in me op maar dat gaat dan vervelend worden (als jullie dat al niet vinden)

dus ik stop nu met reageren.

Maar bedankt voor alle reacties! Ik vond het wel een fijne discussie.

Dettie

Lees meer
13 jaren 2 weken geleden #53180 door berdine
En je stokpaardje wil misschien ook wel op stal? :D

Ik denk ook dat ieders punt nu wel duidelijk is. Tijd voor een ander boek.....

En nee, het was zeker niet vervelend! :mrgreen:

• Renate
12 jaren 2 maanden geleden #59009 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Michiel Stroink - Of ik gek ben (debuut)
Interessant boek? In ieder geval een interessante discussie.

Gesteld dat Benjamin onschuldig is, dan ontstaat er in dit verband een catch 22 situatie. Als hij blijft ontkennen dat hij gedaan heeft, waar hij van beschuldigd wordt, heeft behandeling geen zin en blijft hij vastzitten. Als hij toegeeft dat hij gedaan heeft waarvan hij wordt beschuldigd, ook al heeft hij dat helemaal niet gedaan, spreekt hij in de ogen van de behandelaars de waarheid en kan hij behandeld worden, voor wat in feite een leugen is. Alleen door te liegen kan hij dus vrijkomen, zij het natuurlijk pas na behandeling.

Maar goed, dat schreef ik na het lezen van de helft van de discussie.

Ik heb zelf zo veel met hulpverleners te maken gehad, dat ik bij wijze van spreken een half boek zou kunnen schrijven. Hokjes zijn een ding, als men de benaming van hokjes gaat veranderen wordt het pas echt leuk.

Lees meer
12 jaren 2 maanden geleden #59010 door berdine
Ben je dit boek nu aan het lezen?

• Renate
12 jaren 2 maanden geleden #59011 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Michiel Stroink - Of ik gek ben (debuut)
Nee, dan zou ik het eerst uit de bibliotheek moeten halen. M'n lijst groeit sneller dan ik kan lezen.

Tijd voor maken pagina: 0.437 seconden