Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Michiel Stroink - Of ik gek ben (debuut)

Lees meer
13 jaren 2 weken geleden - 13 jaren 2 weken geleden #53140 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Michiel Stroink - Of ik gek ben (debuut)
Nou, volgens mij breng ik niet goed onder woorden wat ik bedoel want natuurlijk bedoel ik niet dat iemand gehersenspoeld moet worden :( Integendeel zelfs.

Mijn gedachten gaan juist een totaal andere richting op maar ik voel me gewoon een beetje aangevallen nu terwijl ik iets totaal anders bedoel. Ik sluit dit onderwerp af. Ben trouwens wel benieuwd naar de film!

<t></t>
Laatst bewerkt 13 jaren 2 weken geleden doorAnnemarie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 2 weken geleden #53141 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Michiel Stroink - Of ik gek ben (debuut)
Nee, dat begrijp ik, dat je dat niet bedoelt, haha! Ik begrijp alleen niet hoe jij je een behandeling voorstelt van iemand die volgens zichzelf niets verkeerds heeft gedaan.

Lees meer
13 jaren 2 weken geleden #53142 door Annemarie
Je zou de behandeling eerst op andere aspecten kunnen richten zoals de persoon achter het dossier leren kennen. Op die manier kan de patiënt ook meer zelfinzicht krijgen en zich misschien zelfs veilig genoeg voelen om bepaalde dingen onder ogen te zien en te erkennen. En op dat punt kan dan de behandeling die men voor ogen had beginnen. Dan hoef je iemand niet eerst te breken. Maar goed: ik ben geen arts en de meningen zullen hierover verschillen en dat is ook prima. Ik vond het nu zo zwart-wit: of toegeven of niets.

<t></t>

Lees meer
13 jaren 2 weken geleden #53143 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Michiel Stroink - Of ik gek ben (debuut)
Ok, daar kan ik me iets bij voorstellen. Heb je het toch onder woorden kunnen brengen! :mrgreen:

Lees meer
13 jaren 2 weken geleden #53144 door Annemarie
Pfiiiieeeuw. ;)

<t></t>

Lees meer
13 jaren 2 weken geleden #53153 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Michiel Stroink - Of ik gek ben (debuut)
Wat Annemarie schrijft over hokjes snap ik wel. In de psychiatrie moet iemand altijd eerst ingedeeld worden in een bepaalde categorie, als dat niet gedaan wordt kan er ook niet gericht behandeld worden, zeggen ze...

Maar het punt is dat niemand hetzelfde is en mensen kunnen wel symptomen hebben van een of andere psychische aandoening maar toch totaal anders zijn en reageren. En als de cliënt zich niet kan vinden in de diagnose ligt het altijd aan de cliënt nooit aan degene die de cliënt van het etiket voorziet of in het hokje stopt.

Dus in dit geval, als ik het goed begrijp, moet diegene die kennelijk een totale black-out had door de drank en drugs evengoed erkennen dat hij het gedaan heeft, ook al weet hij er niets meer van. Daarna kan hij pas in een hokje gestopt worden/etiket opgeplakt krijgen als zijnde 'verkrachter of verslaafde of psychopaat' want daar zijn standaard behandelingsmethodes voor. Dat het een individu is telt niet en wat hij zegt (hij weet er niets meer van) telt ook niet.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.384 seconden