Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Samenleesboek Bernard Schlink - De voorlezer

Lees meer
20 jaren 3 maanden geleden #7629 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
36 is tegen de veertig..ik rond altijd naar boven af!! Ha ha..
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 3 maanden geleden #7631 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
nou :? niet akkoord. 36 is 36 :lol: Of zoals ik tegen mijn kinderen zeg: je bent op die dag, op dat uur geboren, je wordt dus maar op die dag een jaar ouder. (mijn dochter wordt in mei 12 en zegt nu al dat ze 12 is :shock: ) :lol: :lol: :lol:

BTW.... ronden vrouwen normaal niet af naar beneden?????? Kwestie van zich jonger voor te doen dan dat ze zijn?
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
20 jaren 3 maanden geleden #7633 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht
Ik ben al een vijftigplusser, maar ik vind 49 toch wel leuker klinken. Probeer dit voor de buitenwereld maar zolang mogelijk vol te houden.

Ik rond toch liever naar beneden af. :P

36 is tegen de veertig..ik rond altijd naar boven af!! Ha ha..

Met betrekking tot de discussie van het boek De Voorlezer kan ik Inge vertellen dat er tijdens de crash heel veel is weggevallen. Het analfabetisme van Hannah is wel degelijk besproken.

Ik ga zeer zeker het boek nog eens lezen. Het blijft de moeite waard.

Groetjes, Irene
Laatst bewerkt doorirene.

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #7763 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Er is in februari een nieuw boek uitgekomen van Schlink.

Ik weet alleen niet meer of ik dat toen gemeld had.

De thuiskomst

Als kind brengt Peter Debauer de vakanties door bij zijn grootouders in Zwitserland, 's Avonds zit hij met hen aan tafel en leest, terwijl zij voor hun dagelijks brood stuiverromannetjes corrigeren. Omdat papier in de jaren vijftig duur is, mag hij de proeven als tekenpapier gebruiken - met het uitdrukkelijke verbod om de bedrukte achterkant te lezen.

Tot hij dit op een dag toch doet en leest over de omzwervingen en avontuurlijke terugtocht van een Duitse soldaat uit Siberië, en diens zoektocht naar zijn vrouw. Als hij tenslotte de stad en het huis vindt en zijn vrouw de deur openmaakt, staat naast haar een man, en zij houdt een kind op de arm.

Peter Debauer komt niet te weten hoe het verhaal afloopt. De drukproeven met daarop het slot van de roman heeft hij volgekrabbeld en weggegooid. Jaren later schiet hem dit voorval opnieuw te binnen, omdat hij inmiddels vele details uit zijn eigen omgeving meent te herkennen. Wie is die soldaat, die hem vaag bekend voorkomt en die het iedere keer weer is gelukt zijn sporen uit te wissen? Een man met verschillende identiteiten en diverse carrières, en die bovendien een verdachte verhouding heeft met de gruwelen van de twintigste eeuw.

Net als in De voorlezer geeft Bernhard Schlink ons weer verrassende inzichten in een beladen periode van de afgelopen eeuw, een tijdperk waarin de mensen vaak weinig andere keuzes hadden dan held, meeloper of moordenaar te worden.

Gebonden,

Oorspronkelijke titel: Die Heimkehr

Vertaling: W.Hansen

Extra informatie:

Gebonden, 298 pagina's

Verschenen: februari 2006

Gewicht: 457 gram

Formaat: 207 x 138 x 35 mm

Uitgeverij Cossee
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
18 jaren 1 maand geleden #23305 door leni
Beantwoord door leni in topic Re: bericht
In april van dit jaar (2008 ) is dit boek verschenen in het Portugees.

'O regresso' heet het . Ik heb het gisteren gekocht en vandaag al ademloos zitten lezen..Het is heel gemakkelijk Portugees.

Het ziet er mooi uit..heeft iemand het al gelezen? De voorlezer heb ik niet gelezen maar wel het forum erover..zo interessant zeg die besprekingen van jullie allemaal. Het is niet meer te krijgen hier..uitverkocht..Jammer..Ik had het willen lezen.
Laatst bewerkt doorleni.

Lees meer
18 jaren 1 maand geleden #23306 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik zal kijken of ik het nog heb leni, dat weet ik niet zeker, als ik het nog heb zal ik het je sturen.

Groetjes

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.556 seconden