- Ontvangen bedankjes 1
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Ik moet toegeven dat Speeldrift mij vooral intrigeert, omdat ik sowieso heel erg geïnteresseerd ben in allerlei filosofische stromingen/ideeën en daarom pas geleden nog Kant's Grondslagen van de ethiek heb gelezen én dus benieuwd ben naar de 'Kantiaanse rechter'. Ik hoop eigenlijk dat dit boek de gebeurtenissen gebruikt om 'te spelen' met allerlei ideeën omtrent ethiek. Als het dat niet doet en 'slechts' een thriller of rechtbankboek is, dan zal ik teleurgesteld zijn.
Ik, jij, iedereen, weet hoever mensen kunnen gaan, daarvoor hoef je alleen maar de krant open te slaan of (niet eens ver) terug te kijken naar voorbije geschiedenissen. Ik verwacht (en wil ook) zeker geen 'goedpraterij', maar het waarom achterhalen vind ik wel interessant. Dat komt vooral omdat het me zo vaak verrast dat mensen uit dezelfde verhalen of gebeurtenissen zulke volstrekt andere dingen halen dan ik en daar dus ook heel anders mee omgaan of op reageren.Dettie schreef : Dat weet ik dus niet en daarom wacht ik even de berichten af.
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen