- Ontvangen bedankjes 0
Misschien is het een troost te weten dat altruïstische handelingen onderdeel uitmaken van diverse evolutionair stabiele strategieën en dat de evolutie niet alleen maar draait om 'het recht van de sterkste'. Daar ga je aan denken op het moment dat normen en waarden lijken te verdwijnen (of in ieder geval veranderen). Maar niets is minder waar.. ja, de verhalen die ons vertellen hoe we ons dienen te gedragen verdwijnen of worden aan de kaak gesteld. Regels en wetten worden meer en meer in twijfel getrokken; de waarheid is als een vis, die eenmaal uit het water gehaald, overlijdt, maar dat betekent niet dat daarmee alle goedheid verdwijnt. Sterker nog: Nice guys finish first.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Nee, integendeel zelfs, ik put er moed uit. Ja, er zal veel verdwijnen en veranderen (en niet zonder slag of stoot), maar uiteindelijk vinden we onze draai wel weer en zal (bijna) iedereen beseffen dat samenwerken de meest slimme en prettige 'levensstrategie' is.WilV schreef : Het troosteloze gevoel wat mij na het lezen van dit boek beving heb jij dus helemaal niet als ik het goed begrijp?
Ben er al een tijdje naar op zoek. Laatst dacht ik een mazzeltje te hebben en het in de vorm van afgeschreven bibliotheekboeken aan te kunnen schaffen, maar alleen deel twee lag er (nog?). Vandaag bij De slegte geweest en daar lag ook De man zonder eigenschappen.. weer alleen deel 2Ellen schreef : De man zonder eigenschappen is een ongelofelijk goed boek.
Dat klopt! Dat vertelt Mathijs van Boxsel ook in die uitzendingen van De avonden. En hij legt ook uit waarom het zo belangrijk is om de beschikking te hebben over alle delen. Goed bewaren dus dat deel 4berdine schreef : Nu zie ik bij boekwinkeltjes.nl bij een van de aanbieders staan dat deel 4 zeldzaam is...!
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen