Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
14 jaren 4 maanden geleden #43487 door Lezer100
Beantwoord door Lezer100 in topic Re: Momenteel lees ik.....

berdine schreef : Ow, ben benieuwd wat je ervan vindt!

Geweldig geschreven. Echt een lied van wegzinken in vergeten, ook in de vorm wordt dit duidelijk door de vele blanke pagina's.

<t>Lezer100</t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 4 maanden geleden #43543 door Lezer100
Stefan Brijs, De engelenmaker

<t>Lezer100</t>

• Renate
14 jaren 4 maanden geleden #43551 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Momenteel lees ik.....
Momenteel lees ik:

Øbro & Tonrnberg Schreeuw onder water

Dit is weer eens een Scandinavische thriller, waar ik dol op ben. Het verhaal speelt zich af in Denemarken en het lijkt het eerste deel in een serie te worden. Het verhaal over het moordonderzoek wordt regelmatig onderbroken door het verhaal over de kindertijd van een anonieme vrouw. In het begin voelde ik daar een zekere sympathie voor, maar die sympathie begint toch langzaam af te brokkelen. Er gebeuren in die cursieve stukjes toch dingen die absoluut niet goed te praten zijn, hoe zeer de vrouw als kind mishandeld is. Een klein nadeel van het boek vind ik misschien dat het niet is onderverdeeld in hoofdstukken. Het verhaal kabbelt dus steeds maar voort, zo nu en dan dus onderbroken door de cursieve stukjes.

Lees meer
14 jaren 4 maanden geleden - 14 jaren 4 maanden geleden #43652 door Lezer100

Lezer100 schreef : Stefan Brijs, De engelenmaker

Genialiteit, autisme en waanzin bekeken door een literaire bril.

<t>Lezer100</t>
Laatst bewerkt 14 jaren 4 maanden geleden doorLezer100.

• Renate
14 jaren 4 maanden geleden #43665 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Momenteel lees ik.....
Momenteel lees ik:

Kaui Hart Hemmings - De afstammelingen

Toen ik de bespreking van de film had gelezen wilde ik dit boek lezen. In de eerste plaats omdat ik liever lees, dan dat ik naar een film kijk. In de tweede plaats omdat ik geen zin heb om in m'n eentje naar de film te gaan.

Het boek gaat over een rijke advocaat, wiens vrouw door een ongeluk in coma is geraakt. De man heeft een vermogen aan grond op Hawai, waar hij woont, geërft en dat moet verkocht worden. Daar moet hij dus besluiten over nemen. Bovendien moet hij ineens voor z'n dochters, waarvan er een in de puberleeftijd, gaan zorgen, iets dat eerder door z'n vrouw werd gedaan en waar hij zich eigenlijk niet mee bemoeide. Ondanks de zware thematiek vind ik het toch wel humoristisch.

Gisteren stuitte ik op een heel merkwaardig detail. De dochter draagt namelijk een T-shirt met de tekst 'Mrs. Clooney'. Het grappige is natuurlijk dat George Clooney de hoofdrol speelt in de verfilming van het boek.

Lees meer
14 jaren 4 maanden geleden #43670 door Lezer100
Sophocles : Oidipous - Antigone (drama)

<t>Lezer100</t>

Tijd voor maken pagina: 0.487 seconden