Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

• Renate
14 jaren 3 maanden geleden #44369 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Momenteel lees ik.....

WilV schreef : Ik lees over filosofen en wetenschappers in de middeleeuwen,

en ik heb er nog plezier in ook.

Dat klinkt interessant. Hoe heet het boek?

De fazentenmoordenaars heb ik inmiddels uit.

Nu ben ik bezig in: Vendela Vida - De minnaars

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #44370 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik ben vandaag begonnen in het non-fictieboek: Fatale val van Daphne Timmers.

Het boek is nogal controversieel: teruggetrokken door de oorspronkelijk uitgever; nu toch uitgegeven door een andere uitgever. Onder deze link wat meer info: wllmkalb.wordpress.com/2012/03/08/mag-je...phne-timmers-de-val/

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #44371 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: Momenteel lees ik.....
Het boek heet

“Gods filosofen”van James Hannam, van uitgeverij Nieuw Amsterdam.

Het betoogt dat de Middeleeuwen helemaal niet zo zwart en donker waren als de geschiedenis beweert, maar dat er veel ontwikkeling was in filosofie en wetenschap waardoor latere wetenschappelijke revoluties mogelijk werden.

Het boek lees zeer prettig, veel informatie maar prima te behappen, en boeiend beschreven. In de loop der jaren word ik steeds gekker op dit soort boeken en krijg ik ook de indruk dat er steeds meer van dit soort boeken komen die en inhoudelijk en voor een breed publiek toegankelijk zijn. Maar misschien komt dat alleen maar omdat ik me er nu meer in verdiep.

Ik ben net begonnen, en ik zal er wel enige tijd over doen, het is een dike pil, maar als je de non-fictie in de gaten houd staat er binnekort wel een verslag.

Groetjes Willeke

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #44372 door WilV

Joanazinha schreef : Ik ben vandaag begonnen in het non-fictieboek: Fatale val van Daphne Timmers.

Het boek is nogal controversieel: teruggetrokken door de oorspronkelijk uitgever; nu toch uitgegeven door een andere uitgever. Onder deze link wat meer info: wllmkalb.wordpress.com/2012/03/08/mag-je...phne-timmers-de-val/

Oh, ik las ergens ( ik denk in de Volkskrant) een interview met de schrijfster, dat is inderdaad een zeer omstreden boek. De familie was een proces begonnen als ik het goed heb?

Groetjes Willeke

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #44374 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: Momenteel lees ik.....
Klopt Willeke; het is het verhaal van twee Daphne's die samen op sabattical gingen. Eentje kwam om tijdens de val van een rots, de andere heeft het boek geschreven. De familie van de overleden Daphne heeft geprobeerd het boek tegen te houden - ik snap nog niet goed waarom. Het is tot nu toe (na een wat stroef begin) een mooi boek. Wel veel privé-dingen maar niets wat geheim was of zo. Ik krijg de indruk dat zaken die beschreven werden toch al openbaar en bekend waren (zoals bijv. de boulimia problemen van het slachtoffer).

Het is een recensieboek voor Leestafel, dus die verschijnt binnenkort hier wel op de site :) .

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #44375 door WilV
Ik ben benieuwd, Ik ga t volgen, dank!!

Hier de link naar 't interview wat ik las;

www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/arc...03/08/Over-val.dhtml

Tijd voor maken pagina: 0.523 seconden