Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

• Renate
12 jaren 3 maanden geleden #57895 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Momenteel lees ik.....
Momenteel ben ik weer bezig in een thriller, dit keer een Britse van Mark Billingham. De titel van het boek is 'Erfelijk belast'. Een letterlijike vertaling van de Engelse titel 'Bloodline' had misschien nog wat beter geweest, maar goed.

In het boek worden mensen vermoord, van wie de moeder eerder het slachtoffer is geweest van een seriemoordenaar. Het boek is beslist heel spannend. De hoofdfiguur is inspecteur Thorne, die ook in de andere boeken van Mark Billingham de hoofdpersoon is. Er zitten stukken in van een paar figuren, waarvan ik nog niet helemaal weet wie ze zijn en welke rol ze in het verhaal spelen. Het boek begint met een stuk over Debbie en Jason en een oude vrouw met een hond. Later komt de oude vrouw nog een keer terug in het verhaal en dan blijkt er iets met Debbie gebeurd te zijn. Wat er precies gebeurd is, is nog niet duidelijk. Langzaam krijg je ook wat inzicht in de moordenaar en er zijn stukken uit een journaal te lezen, dat hij kennelijk bij houdt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #57902 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: Momenteel lees ik.....
De enorme dikke pil: Vincent van Gogh, de biografie van Sreven Naifeh en Gregory White Smith en als mijn handen moe worden van het vasthouden...

Het gym van Karin Amatmoekrim.

• Renate
12 jaren 3 maanden geleden #57911 door Renate

irene schreef : De enorme dikke pil: Vincent van Gogh, de biografie van Sreven Naifeh en Gregory White Smith en als mijn handen moe worden van het vasthouden...

Het gym van Karin Amatmoekrim.

Het gym vond ik wel leuk. Is die biografie van Vincent van Gogh het boek waarin beweerd wordt dat hij door anderen is neergeschoten en dat hij beweerd heeft dat hij het zelf gedaan had, om de dader te beschermen?

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #57919 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik ben pas begonnen in het boek Renate. (Het boek heeft meer dan 1000 bladzijden en piepkleine lettertjes).Een vriendin van mij, die deze biografie al heeft gelezen, heeft het hier telkens over. Overigens komt er eerdaags (of het is er al) een nieuw boek uit over van Gogh, waarin de theorie van de zelfmoord wel uit de doeken wordt gedaan.

• Renate
12 jaren 3 maanden geleden #57922 door Renate
Ik heb zelf Lust for life nog ergens staan, maar ik kan me niet meer herinneren of ik het ooit gelezen heb.

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #57999 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik ben begonnen in De cirkel van Dave Eggers. Toekomst-horror. Alle privacy verdwenen door camera's en alwetende computers. Voorlopig zit ik me te verbazen over de naïviteit van de hoofdpersoon.

Tijd voor maken pagina: 0.358 seconden