Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
13 jaren 13 uren geleden #53424 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
Och jé, dat vond ik best een taai boek. Ik snapte niet zo veel van de politiek, maar misschien is het voor jou duidelijker!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 11 maanden geleden #53514 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: Momenteel lees ik.....
"Het verdriet van België" leest tot mijn verbazing heel vlot.

Het leuke is dat ik plaatsen herken. Zoals de hert waar Louis in zijn dromen op rijd. Dat is een monument vlak bij mijn werk. Natuurlijk ook de Grote markt, de Zwevegemstraat, enz in Kortrijk. Er "mijn" gemeente wordt benoemd :D

Lees meer
12 jaren 11 maanden geleden #53517 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
Hee wat leuk Inge. Mijn man heeft pasgeleden Het verdriet van België gelezen en hij zei ook al dat het vlot weg las.

Ik dacht altijd dat het heel zwaar en somber was. Waarschijnlijk door de titel :D

Dettie

Lees meer
12 jaren 11 maanden geleden #53522 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik heb het - ooit - twee keer gelezen en het is heel goed te lezen. Ik had alleen wat moeite met al die politieke stukken er in. Niet omdat ze moeilijk lazen, maar omdat ik het niet begreep.

Het is inderdaad leuk om plaatsen te herkennen!!

Lees meer
12 jaren 11 maanden geleden #53525 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik ga niet beweren dat ik alle politieke insinuaties begrijp maar ik snap wel waar het in grote lijnen om gaat. Vroeger was alles "in handen" van de katholieken en met de opkomst van het sociaal ontstonden er 2 groeperingen. Als je bij het sociaal was kon je maar beter geen katholieke vrienden hebben en omgekeerd. Ook qua werk enz werd de lijn heel duidelijk getrokken: jij had "gemeenschapsonderwijs" gevolgd dan kwam je niet aan de bak bij een katholieke school enz. want dan was je een sos. Een soort van discriminatie op politieke overtuiging.

Lees meer
12 jaren 11 maanden geleden #53576 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
Net een prachtig boek uitgelezen. "Vele hemels boven de zevende" van Griet Op de Beeck. Verteld vanuit 5 verschillende personen die aan elkaar gerelateerd zijn en het verhaal in korte stukjes als een estafettestokje aan elkaar doorgeven. Ze hebben elk een eigen stijl. De een gebruikt veel Engelse woorden, een ander breekt zijn beschouwingen halverwege een zin af. Mooie Vlaamse taal, met name in de erg goede dialogen. Er komt veel prachtige literatuur uit België en nu nog meer!

Vanavond ga ik beginnen in de laatste van Dimitri Verhulst. Ben benieuwd!

Tijd voor maken pagina: 0.478 seconden