Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
12 jaren 10 maanden geleden #54302 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik ben wel benieuwd naar dat boek van Jamal Ouariachi. Zal hij een schrijver blijken te zijn, of een eendagsvlieg..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 10 maanden geleden #54312 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
Tja, dat vind ik nou een moeilijk boek om te beoordelen. Hij heeft een vlotte schrijfstijl. Hij is grondig in het beschrijven en analyseren van situaties, gevoelens, gedachten en noem maar op. Daarin lijkt hij af en toe op Voskuil, maar alleen af en toe. Het hele gedoe rond het gevonden katje is dan weer onlogisch, hij weet niet hoe jonge katjes zijn óf hij heeft dat deel van het verhaal opgeofferd aan het verhaal. Dat stoorde me wel in een verder zorgvuldig uitgewerkt boek. Aan het eind maakt hij nog een foutje wat betreft gedragen kleding, maar dat valt in de categorie "muggenzifterij van Berdine". De conclusie aan het eind van het boek mag je zelf trekken. Dat zal je wel bevallen.

Lees meer
12 jaren 10 maanden geleden #54315 door Lezer100
Beantwoord door Lezer100 in topic Re: Momenteel lees ik.....
Eindelijk is het dan zover, de grote finale van Het rad des tijds (Robert Jordan) : 14.Het licht van weleer.

Hoe zal het verhaal uiteindelijk aflopen ?

<t>Lezer100</t>

Lees meer
12 jaren 10 maanden geleden #54319 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Momenteel lees ik.....
Dank voor je toelichting Berdine. Ik let altijd op 'tweede' boeken, dus het zal vast een keer voorbij komen.

• Renate
12 jaren 10 maanden geleden #54323 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik ben nog steeds bezig in de twee boeken die ik eerder heb genoemd. Het lezen van het boek van Elisabeth is een hele kluif, niet zo zeer omdat het moeilijk leest, maar meer omdat je naar een opeenstapeling van ellende zit te kijken, waarvan je al weet dat het uit zal draaien op moord. Als dat op zich niet genoeg is, komt er steeds meer ellende bij. Je ontdekt steeds meer over de achtergrond van de kinderen en hun moeder, waardoor de sympathie voor de kinderen blijft bestaan, of groter wordt. Iedereen bedoelt het goed, maar neemt de verkeerde beslissingen, terwijl er eigenlijk nauwelijks goede beslissingen zijn. Joel heeft problemen met een jongen (Neal), die de leider is van een bende. Dat is op zich al vervelend, maar de woede van de bendeleider richt zich niet alleen op Joel, maar vooral op Toby, het geestelijk gehandicapte broertje van Joel. Joel besloot de hulp in te schakelen van een andere bendeleider (Blade), die nog een stuk harder is. Die moet ook niet veel van Joel hebben, maar Joel verklaart zich bereid om alles te doen wat hij vraagt, als hij er maar voor zorgt dat z'n broertje en z'n familie met rust worden gelaten. Op een gegeven moment wordt Ness, de oudere zus van Joel en Toby het slachtoffer van de bende van Neal. Inmiddels heeft de tante van de kinderen, bij wie ze in huis wonen, ontdekt wie Neal is, en ze heeft aangifte bij de politie gedaan, hetgeen natuurlijk weer op Joel terugslaat. Die wordt als een verrader gezien.

De moeder van de kinderen zit in een inrichting in verband met een steeds terugkerende post-natale depressie, als het niet iets erger is. Ze heeft een paar keer geprobeerd Toby te vermoorden. De vader is op straat doodgeschoten, in het bijzijn van de kinderen. Kortom, er is zo veel leed, dat ik het boek na het lezen van 1 of 2 hoofdstukker weer weg moet leggen.

Lees meer
12 jaren 10 maanden geleden #54324 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....

Lezer100 schreef : Eindelijk is het dan zover, de grote finale van Het rad des tijds (Robert Jordan) : 14.Het licht van weleer.

Hoe zal het verhaal uiteindelijk aflopen ?

Het klinkt alsof je daar erg naar uitgekeken hebt! :lol: Veel plezier!

Ik ben begonnen in Het schismatieke schrijven van Erik Vlaminck.

Tijd voor maken pagina: 0.466 seconden