Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
12 jaren 6 maanden geleden #55989 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Momenteel lees ik.....
Dat moet dan haar tweede boek al zijn? Dan ben ik ook benieuwd!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 6 maanden geleden #55990 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ja het is haar tweede boek alweer. Ik zal eens kijken of ik de recensie nog kan vinden.

Dettie

Lees meer
12 jaren 6 maanden geleden #56042 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik ben begonnen in "Het boek Ont" van Anton Valens en ik amuseer me voorlopig prima. Zulke herkenbare situaties, wanneer de hoofdpersoon moet solliciteren en wanneer hij voor het eerst een schoonmaakbaantje heeft bij een bedrijf dat de goedkoopste aanbieder was.

Lees meer
12 jaren 6 maanden geleden #56044 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik heb van Anton Valens, Meester in de hygiëne gelezen, dat vond ik een goed boek.

Ging ook over schoonmaken bij mensen. Er was een mopperende oude man bij, weet ik nog,

die wel erg leuk was.

Ik vraag me steeds af, waar slaat die titel Ont op? Kun jij dat vertellen berdine?

Dettie

Lees meer
12 jaren 6 maanden geleden #56046 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: Momenteel lees ik.....
Momenteel lees ik: "Bloedlijn" van Valgaeren Kevin. Het vervolg op "De ziener", het debuutroman van Valgaeren. En momenteel leest het heel vlot. Het is opgevat als een soort dagboek geschreven door verschillende personen. Soms, als je de titel niet goed leest, weet je niet wie er aan het woord is en snap je het even niet meer maar als je dan de moeite doet om even naar de hoofdstuktitel te gaan kijken ben je weer helemaal bij.

Lees meer
12 jaren 6 maanden geleden #56050 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....

Dettie schreef : Ik heb van Anton Valens, Meester in de hygiëne gelezen, dat vond ik een goed boek.

Ging ook over schoonmaken bij mensen. Er was een mopperende oude man bij, weet ik nog,

die wel erg leuk was.

Ik vraag me steeds af, waar slaat die titel Ont op? Kun jij dat vertellen berdine?

Dettie

Nou het is nog niet aan de orde, maar ik heb begrepen dat een van de personen een boek wil gaan schrijven over het voorvoegsel "ont", dat steeds iets anders betekent. Er wordt veel over taal en woordgroepen nagedacht. Dat woorden die met dezelfde letters beginnen min of meer hetzelfde betekenen. B.v. Stram/strak/stijf/stok/strikt. Daar kun je heerlijk over brainstormen! Ooit heb ik daar eens een artikel over gelezen. Dan denk je ja, dat klopt, maar evengoed klopt het ook weer niet en wat te denken van andere talen? Nou ja, het eind is zoek.

Overigens gaat niet het hele boek daar over hoor. Dat zou best saai worden. Nee, de hoofdpersoon is werkeloos en overspannen en dreigt zijn ww-uitkering kwijt te raken. Dat schoonmaakbaantje is zo herkenbaar, omdat je tegenwoordig b.v. een heel schoolgebouw met 2 personen in 2 uur moet schoonmaken of een hele etage met 30 bureau's zónder sopemmer met één doekje dat je "op 16 manieren" kunt vouwen spic en span kunt krijgen. Alleen al daarvan raak je nog meer overspannen.

Ik ben nog niet zo ver, maar voorlopig is het erg leuk! (En triest als je dieper nadenkt.)

Tijd voor maken pagina: 0.423 seconden