Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

• Renate
12 jaren 11 maanden geleden #53653 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik ben weer bezig in 2 boeken.

In bed lees ik: Hemelsleutels van Tania Heimans

Wel een aardig boek, hoewel ik nog niet al te ver ben. Grappig vind ik dat achterin wat toelichtingen staan op dingen die in het verhaal voorkomen. Ergens heb ik niet het gevoel dat het veel toevoegt, nog maar afgezien van het feit dat het niet met voetnoten is aangegeven. Achterin het boek staat dus een soort lijstje met paginanummers en daar staan dan toelichtingen. Ik heb in ieder geval al een foutje ontdekt. Het nummer van Deep Purple heet namelijk Child in time en niet Sweet child in time. Ik vind overigens niet echt dat dit gegeven nu veel toevoegd aan het verhaal, maar vooruit.

Daarbuiten lees ik: Zijn laatste wil van Elisabeth George

De gebruikelijke thriller met vrij veel niet allemaal even sympathieke personen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 11 maanden geleden #53793 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: Momenteel lees ik.....
Na bijna 4 weken proberen ben ik op de een of de andere manier (vraag me niet hoe?) op deze site gekomen! Nu aan het lezen: Caesarion van Tommy Wieringa én nog steeds Verloren grond van Murat Isik en dit laatste boek komt zeer zeker weer gauw terug bij ...???

groetjes irene!

• Renate
12 jaren 10 maanden geleden #54166 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Momenteel lees ik.....
Na in een kleine 2 weken de volgende boeken uitgelezen te hebben:

Schmidt, Annie M.G. - Alleen voor dames

Een dun boekje met korte stukjes en gedichtjes, dat ik in een avond uit had.

Corley, Elisabeth - Beschermd geheim

Een spannend boek over een erfenis, waarin je in het begin op het verkeerde been wordt gezet.

Niemi, Mikael - De man die stierf als een zalm

Dit boek stond bij de thrillers, hoewel dat niet helemaal klopt. Het verhaal begint weliswaar als een thriller, maar het gaat in zekere zin over Zweeds kolonialisme naar de Fins sprekende minderheid. Door het boek leer je veel over de verhoudingen tussen de Zweden en de Fins-sprekende bevolking in het noorden. Op het Fins werd neergekeken en verschillende mensen hebben dan ook hun namen verzweedsd, terwijl in Finland, met de emancipatie van het Fins, namen juist verfinst werden.

George, Elisabeth - In volmaakte stilte

Schlink, Bernard - De thuiskomst

Een boek waarin goed en kwaad weer een belangrijke rol spelen en dat draait om de vraag waartoe mensen onder bepaalde omstandigheden toe in staat zijn.

Hofdorp, Pim Vampiers van Valkenbos

Een Haagse thriller, die op z'n zachtst gezegd nogal oubollig is. Het verhaal speelt zich af in 1968 en de opvattingen zijn tamelijk conservatief. Als je het vergelijkt met de boeken van Sjöwall en Wahlöö die in de zelfde tijd geschreven zijn, is er toch wel een enorm groot verschil.

Lees ik momenteel 2 boeken:

Judith Koelemeijer - Het zwijgen van Maria Zachea

Elisabeth George - Een onafwendbaar einde

Dit is meer een psychologische thriller, iets waar ik over het algemeen niet zo gek op ben. In dit geval is dit nog sterker, omdat je weet dat het een en ander op een enorme manier mis gaat lopen. Het boek sluit in zekere zin aan op 'In volmaakte stilte', dat ik hiervoor heb gelezen. In dit boek wordt Lady Helen vermoord, iets dat maar zijdelings een rol speel in het boek. 'Een onafwendbaar einde' gaat over de gebeurtenissen die tot de moord leiden. Het verhaal gaat over drie kinderen, die door hun oma, die naar Jamaica emigreert, omdat haar man is uitgewezen, bij hun tante worden gedropt. Toby, de jongste, die bij het begin van het boek 7 is, is geestelijk gehandicapt. Joel, z'n broertje van 11, is een aardig kind dat zich zo veel mogelijk om Toby bekommert en zich verantwoordelijk voelt voor zijn broertje. Ness (Vanessa) hun zus is 15. Zij is aan het puberen en is kennelijk al in drugs geïnteresseerd. Met haar gaat het snel bergafwaarts. De eerste avond, terwijl ze op tante zitten te wachten, die helemaal niet weet dat ze met een drietal kinderen wordt opgezadeld, verdwijnt Ness en ze komt in contact met een paar andere meisjes waar niemand zich echt om lijkt te bekommeren. Ness gaat niet naar school en raakt steeds dieper verzeild in een wereld van drugs en criminaliteit. Op een gegeven moment komt ze in contact met Blake, een geharde crimineel wiens uiterlijk al aangeeft dat dit een gevaarlijk heerschap is. Blake heeft een kaal hoofd en een tatoeage van een cobra op z'n gezicht. Ness laat zich door Blake op sleeptouw nemen. De buurt waar tante, die haar best doet om zo goed mogelijk voor de kinderen te zorgen, woont is niet direct een plaats waar je voor je plezier gaat wandelen. Tussen de wolven zijn Toby en Joel een gemakkelijke prooi. Toby is opvallend, mede door z'n onafscheidelijke zwemband en verblijft eigenlijk in een geheel eigen wereld. Hij ziet geen gevaar. Joel is een rustige jongen, die het liefst zo min mogelijk opvalt.

Lees meer
12 jaren 10 maanden geleden #54187 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
De ironie van het lot: Ik denk: Ik ga het boek van Aminatta Forna kopen, want als ik dat over een week of twee toegestuurd krijg, dan heb ik het tegelijk met een gereserveerd boek van de bieb (Vertedering van Jamal Ouariachi). Heeft de bieb er inmiddels een tweede exemplaar van aangeschaft, zodat ik meteen aan de beurt ben! Dus nu toch allebei tegelijk in huis!

Ik lees Vertedering als eerste, want er staan nog een aantal reserveringen op.

Het is wel goed geschreven, maar er gebeurt nog niet zoveel. Volgens de achterflap kan dat nog komen.

Lees meer
12 jaren 10 maanden geleden #54219 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik lees nu 'Stilleven' van Louise Penny, voor mijn leesuitdaging 2013 (30 boeken lezen die voor 1 januari 2013 ongelezen in mijn boekenkast stonden). Daarna heb ik nog twee recensieboeken op de stapel liggen. Ik hoef me voorlopig niet te vervelen.

Lees meer
12 jaren 10 maanden geleden #54221 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
Altijd lekker als er nog boeken 'op de stapel' liggen.

Ik heb hier ook een klein bergje liggen, maar allemaal lijken ze me mooi, wat een luxe hè.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.448 seconden