Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
12 jaren 6 maanden geleden #56175 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
Een humoristische, satirische roman. "De naamloze verteller van Het plan voor volledige werkgelegenheid is een van de vele chauffeurs die al jaren rondrijden in bestelbusjes. Samen vormen de busjes een ware vloot op de wegen. De zogenaamde ‘Univans’ rijden elke dag van punt A naar B, naar C en weer terug naar A. De route van de Univans lijkt vanzelfsprekend. Alleen nieuwkomers stellen vragen. Enkel daardoor kan aan het licht komen dat de busjes niets anders vervoeren dan… onderdelen van die busjes zelf."(beschrijving bij Bol)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 6 maanden geleden #56218 door Lezer100
Beantwoord door Lezer100 in topic Re: Momenteel lees ik.....
Victor Hugo, Les misérables (De ellendelingen)

<t>Lezer100</t>

Lees meer
12 jaren 6 maanden geleden #56220 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
is het niet De ellendigen Lezer100?

Ze zijn er ellendig aan toe maar geen ellendelingen, (schoften, smeerlappen) toch?

Dettie

Lees meer
12 jaren 6 maanden geleden #56221 door Lezer100
Beantwoord door Lezer100 in topic Re: Momenteel lees ik.....

Dettie schreef : is het niet De ellendigen Lezer100?

Ze zijn er ellendig aan toe maar geen ellendelingen, (schoften, smeerlappen) toch?

Dettie

Je hebt gelijk Dettie. Beschouw dit maar als een schrijffout van mijnentwege.

<t>Lezer100</t>

Lees meer
12 jaren 6 maanden geleden #56227 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik lees nu het dubbelboek van Jussi Adler-Olsen: Het alfabethuis / De bedrijfterrorist.

Lees meer
12 jaren 6 maanden geleden #56242 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik ben al een eind op weg in "De verzopen katten en de Hollander". Het boeit me wel. Van Heest beschrijft zijn buren in Japan in aparte delen van het boek. Het eerste deel gaat over mevrouw Suzuki. In dit deel kun je mevrouw Suzuki moeiteloos vervangen door de moeder van Nicolien en Van Heest door Maarten Koning. Heerlijk! Dat komt ook omdat mevrouw Suzuki geestelijk steeds verwarder wordt. In het tweede en derde deel gaat de vergelijking minder op, maar het heeft nog steeds een hoog Voskuil-gehalte, qua stijl denk ik. Van Heest is een heel ander type dan Maarten Koning en Annelotte, zijn vrouw, van geen kanten zo onredelijk als Nicolien. Ik lees lekker verder! :lol:

Tijd voor maken pagina: 0.555 seconden