Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema april/mei/juni/juli/augustus 2017 - Leestafel let op de kleintjes (kleine uitgeverijen)

Lees meer
9 jaren 1 week geleden #82303 door dettie
'Absurdistische, satirische humor' stond er bij een recensie, misschien daarom...?

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 1 week geleden #82312 door marjo
Dat zal het zijn. Ik 'moest' laatst dat boek van Hendrik Groen lezen, want dat was zo leuk, zo grappig en toch zo levensecht. Zo werd het mij aangeprezen. Ik vond het smakeloos, en irritant.

Lees meer
9 jaren 1 week geleden #82314 door dettie
Ja ik sta ook niet te trappelen om Hendrik Groen te lezen. De beschrijving staat me al tegen.

Dettie

Lees meer
9 jaren 1 week geleden #82316 door dettie
Moord op het ijs

Ynskje Penning

In de barre winter van het jaar 1256 trekt graaf Willem de Tweede met een groot leger over het ijs naar Hoogwoud. Hij wil afrekenen met de lastige West-Friezen, die zijn gezag niet erkennen. Zwaar bewapend en hoog gezeten op zijn prachtige schimmel verdwijnt de graaf echter in een snijdende sneeuwstorm uit het zicht van zijn leger. Niemand zal hem ooit terugzien. Waar is hij gebleven? Wat is er gebeurd? Is er niemand die het weet? Ook Maaike van Hoogwoud niet, die met haar ouders in het vrije West-Friesland woont?

Jaren later gaat Floris de Vijfde, de zoon van graaf Willem, op zoek naar de waarheid. En dan moet Maaike, intussen volwassen, samen met haar dappere dochter Tjalde een list bedenken om West-Friesland van de ondergang te redden...

De Provincie Noord Holland schreef indertijd één maal per jaar een opdracht uit voor een historische jeugdroman die zich afspeelt in Noord-Holland. Professionele schrijvers werden uitgenodigd om met een voorstel te komen. Ynskje Penning won de opdracht met haar synopsis. In het jaar van uitgave stond het boek op de 'short list' voor de Thea Beckmanprijs.

ISBN: 9789025835934 |Hardcover | 140 pagina's | Penningboek | februari 2003

Leeftijd 10-12 jaar

Lees meer
9 jaren 1 week geleden #82317 door dettie
Citaat van de dag

Liefde op het eerste gezicht wil soms ook wel eens moord en doodslag worden op het tweede.

W.F. Hermans

Nederlands schrijver van romans, novellen, verhalen, poëzie, toneelstukken en scenario's, alsmede van essays, kritieken en polemieken. Daarnaast was hij actief als fotograaf en maker van surrealistische collages.

Lees meer
9 jaren 1 week geleden #82321 door dettie
Soupez, soupez! - met dansers aan tafel

Karin Post

Soupez! Soupez! is een bijzonder kookboek van Karin Post. Zij realiseert als choreograaf/danser voorstellingen, televisiefilms, exposities en debatten waarin verschillende kunstdisciplines elkaar ontmoeten.

Soupez, soupez! - met dansers aan tafel is een boek barstensvol kook- en eetervaringen van dansers, choreografen, kunstenaars en dansminnaars, onder hen Hans van Manen, Sylvie Guillem, Wim Vandekeybus, Krisztina de Chatel, Pierre Bokma en Joep van Lieshout.

Soupez! Soupez! is voor professionals en tegelijk een blader- en kijkboek voor kookliefhebbers, waar het plezier van afspat.

Karin Post houdt een pleidooi voor de kunst van het genieten.

Het boekontwerp is van Roosje Klap, Rob Birza maakte bijzondere illustraties voor het boek.

ISBN: 9789079372003 |Hardcover | 260 pagina's | Pels & Kemper uitgevers | oktober 2011

Tijd voor maken pagina: 0.460 seconden