Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema mei 2014 - Boeken!

Lees meer
12 jaren 1 maand geleden #59090 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema mei 2014 - Boeken!
Citaat van de dag

Een boek is goed wanneer het waarheidsgetrouwer lijkt dan wanneer het echt zou gebeurd zijn.

Anoniem

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 1 maand geleden #59098 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema mei 2014 - Boeken!
Ik ken 'Bert Vandeslagmulders en zijn hond Bobje' niet. Nooit van gehoord...

Lees meer
12 jaren 1 maand geleden #59102 door dettie
Het boek van Bert

Kamagurka

Wie kent Bert Vandeslagmulders en zijn hond Bobje niet? De oerburger, kankeraar van deze wereld, de meest kritische conservatieve verkenner van het heelal. Zijn brein is als een boerderij; het erf is een toonbeeld van bedrijvigheid. De zin van het leven, een kop koffie, een dampende ovenschotel, de zin van de dood (vaarwel afschuwelijke wereld, of zal ik eerst gitaar leren spelen?), een treffend gedicht of een pak chocoladekoeken. In Het Boek van Bert doorgrondt en onthult Bert de menselijke geheimen. Voor het eerst zijn nu de beste Bert-tekeningen bijeengebracht in een uitgave van formaat.

Recensie

Kamagurka schetst in zijn cartoons een wereld waarin de mens een parodie van zichzelf is geworden. Zijn humor beweegt zich op het breukvlak van sociaal-geengageerd, politiek correct en asociaal, cynisch gedrag. Met het type Bert Vanderslagmulders heeft hij feitelijk zijn alter ego gecreeerd. Bert is een aartsconservatief die zijn medemens mopperend voor de voeten loopt. In momenten van opperste helderheid filosofeert hij over de zin van het leven om vrijwel tegelijkertijd te verzanden in triviale kwesties. Zijn metgezel is het hond Bobje, die zonder morren het afwijkende gedrag van zijn baasje heeft geaccepteerd. Bert en Bobje zijn zowel held als willoos slachtoffer binnen een reeks vervreemdende gebeurtenissen. De bundeling van tekeningen en grappen rond dit tweetal toont Kamagurka op zijn sterkst. De niets en niemand ontziende cartoons zijn taboedoorbrekend. Het kloeke boek, voorzien van een sfeervolle omslag, is zorgvuldig vormgegeven. Dat betekent een bewuste chaos zoals bij dit genre hoort.

Ruud Booms

ISBN 9789061698128 Hardcover 239 pagina's Harmonie februari 2007

Lees meer
12 jaren 1 maand geleden #59103 door dettie
Citaat van de dag

Een boek is goed als men bang wordt dat het eens uit zal zijn.

Karel Jonckheere

Lees meer
12 jaren 1 maand geleden #59104 door dettie

Marjo schreef : Ik ken 'Bert Vandeslagmulders en zijn hond Bobje' niet. Nooit van gehoord...

Voila users.telenet.be/wiggum/take/images/jpegs/9204_BenB.jpg

Dettie

Lees meer
12 jaren 1 maand geleden #59108 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema mei 2014 - Boeken!
En ik zie dat ik absoluut niets gemist heb.

Tijd voor maken pagina: 0.461 seconden