Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema mei 2014 - Boeken!

Lees meer
12 jaren 1 maand geleden #59074 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema mei 2014 - Boeken!
Citaat van de dag

De toekomst is het minst gesloten boek - maar men bemerkt het eerst na de volgende bladzijde omgeslagen te hebben.

Bertus Aafjes

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Renate
12 jaren 1 maand geleden #59076 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Thema mei 2014 - Boeken!

Dettie schreef : Maandag geen nieuw boek want dan kan ik niet achter de computer.

Dettie

Waarom zie ik dan vandaag wel een nieuw boek? Ik dacht niet dat ik gisteren over had geslagen.

Lees meer
12 jaren 1 maand geleden #59079 door dettie
Haha ja, ik ben bij iemand anders vanwege de verbouwing thuis en die moest zelf achter zijn computer werken. Maar... ze hebben ook nog een laptop en die mag ik gebruiken.

Vandaar...

Dettie

Lees meer
12 jaren 1 maand geleden #59085 door dettie
Het grote jaren 60 boek

P. Brood, Rene Kok, Erik Somers

Roerige tijden, de protestjaren, het decennium van de flower power, de hippies, de happenings en de provo's. Maar ook de periode van bevrijding, democratisering, verzet en ontwikkeling. De eindeloze jaren zestig! Wie de jaren zestig heeft meegemaakt, zal zich er veel van herinneren. Maar wie jonger is, moet wel denken: wat is dat een geweldige periode geweest!

De jaren zestig van de 20e eeuw liggen inmiddels meer dan vijftig jaren achter ons. Dat maakt het mogelijk om met wat meer afstand naar die bewogen jaren te kijken. Was het werkelijk zo'n revolutionaire tijd? Of zijn de herinneringen en de eigentijdse getuigenissen te veel gekleurd?

Het Grote Jaren 60 boek laat de werkelijkheid zien, genuanceerder en soms net iets anders dan we dachten. Maar zonder twijfel het begin van de moderne tijd.

Auteurs: René Kok en Erik Somers zijn auteurs en samenstellers van een groot aantal uitgaven over de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog. Ook publiceerden zij verscheidene fotohistorische uitgaven. Paul Brood, verbonden aan het Nationaal Archief, is redacteur en auteur van een groot aantal publicaties over de geschiedenis van Nederland.

ISBN 9789066307742 Hardcover 368 pagina's Uitgeverij WBOOKS april 2014

Lees meer
12 jaren 1 maand geleden #59086 door dettie
Citaat van de dag

Het boek is de vriend van de lezer: maar de lezer is de vijand van het boek.

Ernst Hohenemser

Lees meer
12 jaren 1 maand geleden #59089 door dettie
Het boek van de zee

Rina Mannak

Rina Mannaks fascinatie voor de zee leidde tot een schitterend uitgevoerd boek met oogverblindende fotografie en illustraties. De zee in al haar facetten, beschreven en uitgebeeld door een trits aan zee-vrienden, zoals de schrijfster ze noemt. Intrigerende verhalen worden afgewisseld met stemmige foto's en kleurrijke tekeningen tot een prachtig zeewaardig geheel.

Recensie

Alles in dit boek ademt de zee: de foto's, de verhalen, de haiku's, de gedichten, de illustraties. Van vissersboot tot kokkel, van wad tot vloed: alles komt voorbij in dit zeeboek. De auteur schreef eerder een boek over zin in het leven, waarin zij achttien Apeldoorners portretteerde. Het levensbeschouwelijke komt ook naar voren in deze uitgave: je krijgt als lezer zin om mijmerend aan de kust te zitten, te wandelen tot je de zon in de zee ziet ondergaan of te rennen over het mulle zand. Een geslaagd en divers boek over de zee. Verschillende (minder bekende) illustratoren, schrijvers en fotografen werkten mee aan het geheel.

E.J. Bosch

ISBN 9789085483724 Hardcover 116 pagina's GigaBoek november 2013

Tijd voor maken pagina: 0.461 seconden