Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema maart 2014 - De smaak van de leestafelaar

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #57892 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema maart 2014 - De smaak van de leestafelaar
Berdine lust geen bier

Koud bier en krokodillen

Roff Smith

Koud bier en krokodillen is het fascinerende verslag van een onvoorstelbare reis op de fiets door Australië en een indringend portret van het land en zijn kleurrijke bevolking.

De Amerikaan Roff Smith wil als hij al vijftien jaar in Australië woont, meer weten van zijn nieuwe vaderland. Van de ene op de andere dag zegt hij zijn baan op en pakt hij zijn fiets voor een tocht van meer dan 15 000 kilometer over het Australische continent: van het koude Tasmanië tot de dorre, verzengende outback. Wanneer hij na negen maanden terugkeert naar Sydney heeft hij een Australië ontdekt waar de gemiddelde reiziger geen weet van heeft.

De Amerikaan Roff Smith woont sinds 1982 in Australië, waar hij werkte als correspondent voor The Sydney Morning Herald en Time Magazine. Hij is ook de auteur van National Geographic Traveler Australia.

Recensie

Verslag van een eenzame, meer dan 15.000 km lange fietstocht langs de omtrek van Australië, waarbij de tocht begint en negen maanden later eindigt in Sydney. Het is tijdens deze tocht dat de Amerikaanse journalist Roff Smith (auteur van het onvolprezen 'Australië: reis door een tijdloos land') pas werkelijk het land leert kennen waar hij al vele jaren woont. Zijn verhaal bevat voor zo'n tocht een aantal voorspelbare ingredienten: onafzienbare vlakten, zinderende hitte, dorst en insecten, smerige plaatsjes vol ongure kroegen, zuiplappen en vechtersbazen, maar ook vriendelijke, gastvrije bewoners van de Outback, nieuwe vriendschappen, prachtige landschappen, een nieuwe kijk op het eigen ego. Smith schrijft boeiend en relativerend: het verslag is verstoken van elke sportieve heroïek. Australië komt onverbloemd, soms niet al te rooskleurig te voorschijn, maar wel met veel begrip en sympathie beschreven. Een reisbeschrijving die je niet snel weglegt! In deze pocketeditie ontbreken de foto's.

Kleine druk. Redactie

ISBN 9789056179892 Paperback 159 pagina's uitgeverij van Halewijck september 2004

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #57893 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema maart 2014 - De smaak van de leestafelaar
Citaat van de dag

Hopsaké: Japans bier

Auteur onbekend

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #57916 door dettie
Spruitjes, het enige eten dat Dettie vies vindt

Spruitjes

en andere ongemakken

Mister Jack

Mister Jack blaast weer stoom af op zijn zeer eigen wijze. Alles en iedereen moet het weer ontgelden. Als een dolleman springt hij van de hak op de tak. Hij is nog niet uit het gat gekropen, of hij pleurt alweer in de volgende valkuil. Op zoek naar zichzelf, de waarheid, het gelijk van de achterkant en een beetje liefde. Achtervolgd door een walgelijk fenomeen, waar alle andere ongemakken des levens bij in het niet vallen...

Is er nog hoop? Is er nog liefde? Hoop is er altijd. En zolang er muziek is, is er liefde in overvloed!

ISBN 9789402104813 Paperback 256 pagina's Brave New Books oktober 2013

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #57917 door dettie
Citaat van de dag

Als er dan toch iets vol moet zitten met calorieën en cholesterol, waarom kunnen dat dan geen spruitjes zijn in plaats van roomsoezen?

Doug Larson

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #57920 door irene
heerlijk....spruitjes!

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #57921 door dettie
haha, ja spruitjes is echt het enige dat ik echt niet lust, ik heb ze pasgeleden nog voor mijn schoonvader gekookt en hij smult er ook van.

Toen heb ik ze ook weer geproefd en nee, ik vind het zo vies. Getverdegetver, voor de rest lust ik alles al zal ik ook

niet gauw hersens of ogen eten, maar dat is meer het idee.

Ik weet niet hoe die smaken.

dettie

Tijd voor maken pagina: 0.435 seconden