Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema maart 2014 - De smaak van de leestafelaar

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #57717 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema maart 2014 - De smaak van de leestafelaar

Renate schreef : Heerlijk chocola. Vooral chocola met nootjes. Als ik een reep eenmaal aangebroken heb, dan is hij snel op. Gelukkig heb ik wel de zelfdiscipline om een onaangebroken reep te laten liggen, zodat ik me kan houden aan een reep van een ons per week, of een van 2 ons per 2 weken. Met pindarotsjes heb ik altijd meer moeite. Soms kan ik de zelfdiscipline opbrengen om er alleen een op zondag te eten, maar dat lukt me niet altijd.

Ja chocola is echt heerlijk. Soms móet ik gewoon chocola. Het liefst slagroomtruffels van de plaatselijke uitstekende banketbakker. Daar geef ik 1 x per jaar aan toe als de nood erg hoog is :D dan eet ik een ons achter elkaar op! Jawel!

Maar de paaseitjes van de Hema en Kruidvat zijn ook heerlijk. Zolang ik ze niet zie kan ik er vanaf blijven maar als ik ze zie... dan loopt het water me in de mond en dan moet ik me echt beheersen. Zooo lekker....

Dettie

P.S. Marjo heb jij nog dingen die je heel lekker vindt? Wil je die dan mailen? (niet hier zetten)

Want we hebben nu alleen dingen die je niet lekker vindt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #57755 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema maart 2014 - De smaak van de leestafelaar
Marjo vindt het niet erg

als de mayonaise mislukt

De dag dat de mayonaise mislukte

Marjan Berk

Maartje Sillevis, vijftig jaar, culinair journaliste met een zekere reputatie, ziet haar grote droom, een eigen kookshow op de televisie, in vervulling gaan. Heerlijk toch, geëmancipeerd en vitaal toch, een vrouw in de overgang, die het nog helemaal haalt?! A propos, de overgang, wat is dat nou eigenlijk precies? 's Nachts, dat eigenaardige, warme, opkruipende gevoel? Is dat nou een zogenaamde opvlieging...? En die slapeloosheid, heeft dat misschien ook met haar veranderende hormonenhuishouding te maken?

Dan gebeurt er iets totaal onverwachts! Maartjes leven maakt een slag van 90 graden. De zelfkant, criminaliteit, gekochte liefde, drugs - Maartje Sillevis scheert langs de rand van de afgrond, waar ze tenslotte ook nog in stort, maar dan wel op de haar eigen sprankelende, originele manier!

ISBN 9789029501699 Hardcover 160 pagina's Arbeiderspers 1989

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #57756 door dettie
Citaat van de dag

Mayonaise heeft meer blunders verborgen dan trouwjurken

Paul Bocuse, chef-kok

• Renate
12 jaren 3 maanden geleden #57759 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Thema maart 2014 - De smaak van de leestafelaar
Vissen op zalm in Jemen is uit. Hoera, ik heb in een week 3 boeken gelezen. Maar goed het boekje over muziekwinkel Servaas (Haags speelkwartier) telt hooguit als een half boek en dan ben ik nog ruimdenkend.

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #57763 door dettie
Maar je hebt er toch maar even drie gelezen ondanks het 'halve' boek!

Dettie

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #57764 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Thema maart 2014 - De smaak van de leestafelaar
Wat een heerlijk forumitem dit. Ik krijg er trek van!

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.458 seconden