- Ontvangen bedankjes 1
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Oef, is dat erg? In mijn ogen misschien wel, maar goed, ik vind het ook erg als deelnemers aan Twee voor twaalf het antwoord op vragen, waar ik het antwoord wel van weet en het eigenlijk vanzelfsprekend vind dat iedereen dat zou moeten weten, niet weten.Dettie schreef : Ik weet niet wie Mussorgsky is (is dat heel erg?) en waarom doet Baba Jaga aan hem denken?
Dettie
Mijn redenering is meestal: "ik heb maar een Mavo-diploma en dat zijn vaak mensen die gestudeerd hebben."Dettie schreef : Ja dat mensen bepaalde twee voor twaalf antwoorden niet weten verbaas ik me ook wel eens over, maar ik weet ook vaak genoeg zelf het antwoord niet en dan weten zij het weer wel. Het ligt er maar aan hoe je ben opgegroeid en waar je interesses liggen.
Als je bijvoorbeeld niet opgroeit met - klassieke - muziek en ook zelden in een omgeving verkeerde waar naar klassieke muziek geluisterd werd haal je dat nauwelijks meer in heb ik gemerkt. Ik weet nog goed hoe verpletterend mooi ik Concerto d'Aranjuez vond, gespeeld door Los Mayas,
( www.youtube.com/watch?v=PrPAWjSNlMY&feature=kp ) dat was de eerste klassieke muziek die ik hoorde maar was toen wel 13 of 14. Dat was dankzij de moeder van een vriendinnetje.
Jaren later heb ik de LP gekocht maar ik wist verder niets van klassieke muziek. Ik ken ook niets van wat je noemt helaas. Ik ga eens op zoek naar 'De schilderijententoonstelling'.
Bedankt voor al je informatie.
Dettie
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen