Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema maart 2013 - De staart van maart

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #51373 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema maart 2013 - De staart van maart
ja ik vind het ook zo'n leuk boek. Het is zo'n boek uit de terugblikkenserie

www.delubas.nl/Onze-producten/Leesseries...-en-inkijkexemplaren

daar hebben we ook een paar recensies van op de site staan

Erg leuke informatieve serie!

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #51380 door dettie
Een olifant voor de keizer

de tijd van monniken en ridders 500-1000

Gerard Sonnemans

Het kasteel waar Justus en Hilde wonen is in rep en roer. Keizer Karel de Grote komt eraan! Kok Otto snauwt Justus en Hilde daarom nog meer af dan anders.

In het gevolg van de keizer loopt een enorm grijs dier met een staart aan zijn neus. Zoiets hebben Hilde en Justus nog nooit gezien! Al gauw sluiten ze vriendschap met Joesoef, die het dier verzorgt. Joesoef bedenkt een plannetje om Otto en lesje te leren…

Recensie

Justus en Hilde werken samen in de keuken van het kasteel van Karel de Grote in Numaga (Nijmegen). Als de keizer zijn kasteel op een dag aandoet, is iedereen in rep en roer, want in het gevolg van de vorst is dit keer wel een heel bijzonder monster te vinden. Het rare beest wordt begeleid door een vreemd uitziende jongen. Via hem komen de kinderen te weten wat voor soort beest het monster eigenlijk is.

Dit informatieve prentenboek komt uit de reeks 'Terugblikken' die aansluit bij de tien tijdvakken van de geschiedeniscanon. Dit verhaal presenteert de tijd van de monniken en ridders op aantrekkelijke manier. In dit waargebeurde verhaal leren kinderen vanaf groep 3 hoe het leven eruit zag in de tijd van Karel de Grote en hoe men toen aankeek tegen andere culturen. Het boek bevat prachtige paginagrote prenten. De teksten zijn lang en bevatten soms moeilijke woorden, maar het verhaal is origineel. Achter in het boek vindt de lezer twee pagina's met een historische toelichting op de Karolingische tijd. Verzorgd en interessant. Een aanwinst. Voorlezen vanaf ca. 6 jaar, zelf lezen vanaf ca. 8 tot 9 jaar.

B. Handgraaf

ISBN 9789053001806 Hardcover 32 pagina's Delubas Educatieve oktober 2008

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #51381 door dettie
Citaat van de dag

Als ik een olifant was, kon ik rond en dik zijn zonder dat mensen mij telkens op dat feit wilden wijzen.

Auteur onbekend

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #51389 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: Thema maart 2013 - De staart van maart

Dettie schreef : Citaat van de dag

Als ik een olifant was, kon ik rond en dik zijn zonder dat mensen mij telkens op dat feit wilden wijzen.

Auteur onbekend

Schitterend vind ik deze :D

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #51399 door dettie
Ik heb een staart

Renne

Vissen hebben een staart om te zwemmen, vogels om te vliegen. Met een staat kan een dier alarm slaan als er gevaar dreigt, vervelende vliegen wegslaan of zich beschermen tegen de koude. De meeste dieren hebben een staart om te communiceren en om zich aan te passen aan hun omgeving.

NBD|Biblion recensie

In tweeëndertig pagina's wordt beknopte informatie verstrekt over de functie van een staart bij dieren. Dieren communiceren, slaan alarm, grijpen zich vast, herkennen elkaar, verplaatsen zich, lokken wijfjes, verdedigen zich, zwemmen, bepalen hun richting d.m.v. hun staart.

De fraaie gekleurde tekeningen zijn van een hoge kwaliteit en verduidelijken de in schreefloze letters gedrukte tekst. Veel afbeeldingen zijn van vrijwel onbekende dieren zoals de koeskoes, de doejong, de gerenoek, de capybara enz.

De informatiewaarde over alleen staarten is beperkt. Het is meer een verzorgd kijkboek voor leerlingen van de midden- en bovenbouw van de basisschool.

Vanaf ca. 8 jaar.

(Biblion recensie, Wim v.d. Wijk.)

ISBN 9789068224573 Hardcover 36 pagina's Mozaiek 1997

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #51400 door dettie
Citaat van de dag

Je kunt voor geld de mooiste hond kopen maar niet het kwispelen van zijn staart.

Josh Billings

Tijd voor maken pagina: 0.415 seconden