Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema februari 2012 - Glas

Lees meer
14 jaren 4 maanden geleden #43690 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema februari 2012 - Glas
Dat was het! Verrassende boeken heb ik gezien. Maar heb ik nu dat boek van Baricco gemist???

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 4 maanden geleden #43691 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema februari 2012 - Glas
Ik denk het, want het stond maandag 27 februari toch echt op de site.

De cover bestond uit een plaatje waarin je twee treinrailsen elkaar ziet kruisen

Dettie

Lees meer
14 jaren 4 maanden geleden #43693 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema februari 2012 - Glas
Soms kijk ik te vroeg 's morgens..dat zal dan maandag ook het geval geweest zijn.

Lees meer
14 jaren 4 maanden geleden #43694 door dettie
O ja, maandag was ik laat! Klopt!

Dettie

Lees meer
14 jaren 4 maanden geleden #43713 door dettie
De glazen vloot

Alice Mead

Wijsneus woont in een hoge flat in een achterbuurt. Over een paar weken wordt hij tien. Als je tien jaar bent, moet je kiezen van welke straatbende je lid wilt worden. Want in je eentje kun je niet overleven in zo'n gevaarlijke buitenwijk. Wijsneus wil niet meedoen. Bovendien moet hij op zijn zusje passen, want zijn moeder werkt. Waar Wijsneus woont is het leven niet zo leuk. Maar hij verliest de moed niet, want hij heeft een droom. Hij wil varen op een zeilboot. Kapitein McClain zal hij worden. Zijn plan is klaar, en zijn verjaardag is het goede moment om het plan uit te voeren...

NBD|Biblion recensie

De negenjarige Reeve McClain wordt door zijn moeder en vrienden Wijsneus genoemd omdat hij altijd zoveel vraagt. Hij woont in een appartement in een achterbuurt van New Haven en droomt ervan om ooit kapitein van een zeilboot te zijn. Hij spaart lege flessen om die op zijn verjaardag als flessenpost te water te laten. In alle flessen doet hij een briefje dat hij graag zeeman wil worden. Tijdens een boottocht met een veerpont ter gelegenheid van zijn verjaardag gooit hij de flessen overboord en nog dezelfde dag krijgt hij een telefoontje van iemand op een scheefswerf om klusjes te komen doen in ruil voor zeillessen. Vlot geschreven, toegankelijk verhaal in de ik-vorm over een jongen die meer idealen heeft dan bendelid te worden in zijn achterbuurt. De omslagillustratie toont een negerjongen met kapiteinspet tegen een achtergrond van drijvende flessen. Voor een doelgroep vanaf ca. tien jaar.

(Biblion recensie, Erik van de Grampel)

ISBN 9789026610103 Hardcover 78 pagina's | Callenbach | november 2001

Lees meer
14 jaren 4 maanden geleden #43714 door dettie
Citaat van de dag

De oudst bekende flessenpost bleef 92 jaar en 229 dagen in zee, was op 25 april 1914 gepost en kwam op 10 december 2006 in handen van een visser.

(The oldest message in a bottle spent 92 years 229 days at sea. A bottom drift bottle, numbered 423B, was released by the Marine Laboratory, Aberdeen, UK at 60º 50'N 00º 38'W on 25 April 1914 and recovered by fisherman, Mark Anderson of Bixter, Shetland, UK, at 60º 50'N 00º 37'W on 10 December 2006.

Bron: www.guinnessworldrecords.com )

Tijd voor maken pagina: 0.459 seconden