Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema februari 2010 - Jaloezie

Lees meer
16 jaren 4 maanden geleden #32343 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht

Marjo schreef : Ik herkende zomaar een tekst van mezelf. Ik begon te lezen en verwonderde me steeds meer. Tot ik al scrollend onderaan kwam.

Best raar hoor.

Wat dacht je in het begin... dat boek wil ik wel lezen? :D

dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 4 maanden geleden #32346 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Nee dat nu ook weer niet. Ik wist dat ik het gelezen hàd, maar verwachtte natuurlijk niet mijn eigen tekst.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
16 jaren 4 maanden geleden #32368 door dettie
Afgunst

Arie Storm

Geobsedeerd door de affaire die zijn vriendin zou hebben gehad neemt de hoofdpersoon van Afgunst zijn eigen gedrag onder de loep. In een reeks aaneengesloten nachten vertelt hij zijn verhaal, terwijl zijn vriendin en zijn vierjarige dochtertje in de kamer ernaast liggen te slapen. Al spoedig gaan waarheid en leugen, en heden en verleden een verrassend verbond met elkaar aan. Met Afgunst schreef Arie Storm een grimmige en komische roman, die handelt over de onmogelijkheid een ander ook maar enigszins te kennen.

ISBN 9789044602135 Paperback 196 pagina's | Uitgeverij Prometheus | februari 2003

Lees meer
16 jaren 4 maanden geleden #32369 door dettie
Citaat van de dag

"Door gril, afgunst of wrok geleid, veroordelen zij die schrijvers die zij nooit hebben gelezen."

Charles Churchill

Brits dichter (1731-1764)

Lees meer
16 jaren 4 maanden geleden #32374 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Vandaag is helemaal niet een 'Dettie-boek'!
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
16 jaren 4 maanden geleden #32383 door dettie
De uilendoders

Karen Maitland

Engeland 1321: een geïsoleerd plattelandsdorp wordt geleid door een sinister bestuur van Uilenmeesters. Het is een heidense wereld vol terreur en afpersing, waar buren elkaar verraden en iedere zonde bestraft wordt met de dood.

Dit leven wordt verstoord door begijnen, die net buiten het dorp een hof stichten. Waarom hebben zij wel een goede oogst? En waarom blijft hun vee wel leven ondanks een plaag?

Bittere jaloezie verandert in moordlust wanneer de vrouwen onderdak geven aan een jonge martelares. Maar dan sterft de jonge vrouw een lange, pijnlijke dood nadat ze een hostie in vlammen uitspuwt. Is er magie in het spel? Of is de vrouw een heilige, en de hostie een relikwie?

Terwijl de Uilenmeesters hellevuur en plagen over de vrouwen afroepen, klampen zij zich vast aan hun geloof om te ontkomen aan de dreigende schaduw van het kwaad...

ISBN 9789049500542 Paperback 456 pagina's | Uitgever De Vliegende Hollander

Vertaler Patricia Piolon

Tijd voor maken pagina: 0.392 seconden