Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema februari 2010 - Jaloezie

Lees meer
16 jaren 4 maanden geleden #32201 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Midas Dekkers leest

De jaloerse kip en andere beesten

(luisterboek)

Middas Dekker

De beestenverhalen van Midas zijn geschreven om te lezen, maar meer nog om te horen. Neem met het volgende fragment de proef op de som.

' Ik had twee kippen,' zei de man nog voor iedereen weer goed en wel zat. 'Of, beter gezegd, een kip en een haan. Die konden het prima vinden samen. Hij trad haar geregeld en zij legde bijna elke dag een ei. En toen dacht ik: ik zet er nog een kippetje bij. Nou, dat ging prima. Tot de haan het nieuwe hennetje begon te treden. Dat pikte het eerste wijfje niet. Hele gevechten werden het; de veren stoven in het rond, zo jaloers was ze.'' Maar wat wou u nou vragen?' drong ik aan.'Nou kijk,' zei de man, een gezonde plattelander van een jaar of veertig. 'Na een week van gedonderjaag was het opeens over. Sindsdien accepteert het oorspronkelijke wijfje dat er een tweede bij is gekomen. En nou komt mijn vraag: Is dat bij mensen ook zo?'

ISBN 9789025428952 |Uitgeverij Contact | juli 2008
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 4 maanden geleden #32202 door dettie
Citaat van de dag

"Zijn moeder wilde bijna nooit naar de dierentuin. Al die opgesloten beesten, dat vond ze zielig. 'Je gaat toch ook niet een dagje naar de gevangenis?'. zei ze dan."

Midas Dekkers

Lees meer
16 jaren 4 maanden geleden #32211 door dettie
Groene ogen

of hoe jaloers Senne was!

A. Feliers

illustraties J Verstegen

'Wat is dat?'zegt een stem naast me. Ik kijk in Sennes ogen. 'Mijn nieuwe pen,' zeg ik blij. Senne lacht scheef. Zijn mond is een rare kronkel. Toch neemt hij mijn pen. 'Met hartjes?'zegt hij. Ik knik vrolijk. 'Mooi hè?' vraag ik. 'Een meisjes pen dus!'antwoordt Senne. Een flauw lachje kruipt uit zijn keel.

Lana heeft een nieuwe geurpen met roze hartjes gekregen van haar moeder, omdat ze al goed kan schrijven. Haar vriendin Elsje vindt de pen prachtig, maar pestkop Senne is jaloers en pakt de pen af. Lana is verdrietig en durft het niet aan de juf te vertellen. Vriendje Pat heeft echter een slim idee om de dief te ontmaskeren.

ISBN 9789058385499 |26 pagina's | Uitgeverij De Eenhoorn | maart 2009

Leeftijd: 7-9 jaar

Lees meer
16 jaren 4 maanden geleden #32212 door dettie
Citaat van de dag

"Het puntje van een gaeuwe pen is 't felste wapen dat ick ken."

Jacob Cats

Lees meer
16 jaren 4 maanden geleden #32213 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Die van vandaag is verrassend! Ik denk: er komt iets over Valentijn! Dit had ik niet gedacht!
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
16 jaren 4 maanden geleden #32215 door dettie
Ik had eerst nog een heel ander boek, ook geen Valentijn, maar toen ik het plaatje zag was het toch wel een erg bouquetboekje.

Ik vond deze zo leuk... dus op de site...

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.442 seconden