Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema maart 2008 Migrantenliteratuur

Lees meer
18 jaren 4 maanden geleden #21774 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Vonden wij ook. Die schrijver bleek niet goed te zijn in omgaan met jongeren. Jammer.
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 4 maanden geleden - 18 jaren 4 maanden geleden #21780 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Hallo op de fiets

Freeyad Ibrahim

Hallo op de fiets van Freeyad Ibrahim is een verzameling columns en schetsen over het leven van een Irakees in Friesland en Irak.

Freeyad Ibrahim is geboren in het Koerdische deel van Irak en werkte als docent in de Arabische en Engelse letterkunde. Nadat hij naar Nederland was gevlucht, kwam hij terecht in Welsrijp Van zijn indrukken en ervaringen in Friesland deed hij verslag in columns in een aantal regionale kranten. Op lichtvoetige wijze legt hij daarin de culturele verschillen tussen zijn vaderland en Nederland bloot. Hij snijdt onderwerpen aan als de Nederlandse vrouwen, het weer, het landschap, de taal, en de mogelijkheden en problemen van het integreren, en vergelijkt die met zijn vaderland Irak.

Klik voor recente columns van Freeyad Ibrahim hier home.planet.nl/~bornmeer/freeyad.html

Paperback | 253 Pagina's ISBN10: 905615074X | ISBN13: 9789056150747 Uitgeverij Bornmeer Leeuwarden april 2004
Laatst bewerkt 18 jaren 4 maanden geleden doordettie.

Lees meer
18 jaren 4 maanden geleden #21781 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Citaat van de dag 4 maart 2008

"Ook jij bent, weet je nog wel, als vervoermiddel voor de rijken begonnen: deftig besnorde heren in deftig, duur tweed met hun donzige dames freewheelend over rustieke weggetjes, waar zelfs geen boer het landschapsschoon durfde bezoedelen."

C. Buddingh', Fragment uit Ode aan de fiets.
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
18 jaren 4 maanden geleden #21782 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht

Hallo op de fiets

Freeyad Ibrahim

Lijkt me een leuk boek..altijd leuk om je eigen land door de ogen van iemand uit een totaal andere cultuur te zien.

Groeten

Willeke
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
18 jaren 4 maanden geleden #21785 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht
Daar sluit ik mij helemaal bij aan. Ik had de titel ook al genoteerd.

groetjes, irene
Laatst bewerkt doorirene.

Lees meer
18 jaren 4 maanden geleden #21786 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik heb ook maar een buitenlandse schrijver uit de kast geplukt, een jeugdboek, van Martine Yilmaz Carton..maar ik weet niet of het oorspronkelijk in het Nederlands is geschreven.
Laatst bewerkt doormarjo.

Tijd voor maken pagina: 0.438 seconden