Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema september 2019 - Lezen in een HOTEL of HERBERG

Lees meer
6 jaren 9 maanden geleden #91790 door dettie
Citaat van de dag

'‘Het beste bed is een hotelbed. Schone, strakke lakens, alles om je heen is algemeen.

Niets wat je ziet heeft iets persoonlijks, niets is ingevuld.

Een hotelbed is een klein paradijs van nietszeggendheid."

Bas Heijne, De wijde wereld, blz. 175

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 9 maanden geleden #91791 door dettie
Hotel Moederland Dit lijkt me ook een mooi, intrigerend verhaal.

Dettie

Lees meer
6 jaren 9 maanden geleden #91792 door berdine
Heb het gereserveerd bij de bieb....

Lees meer
6 jaren 9 maanden geleden #91794 door dettie
oo leuk Berdine, toen ik het plaatste dacht ik al, dit is vast wat voor Berdine.

En zie! Echt leuk.

Dettie

Lees meer
6 jaren 9 maanden geleden #91797 door dettie
Hotel Rozenstok

Christophe Vekeman

Eindelijk heeft Christophe Vekeman de pen aan de wilgen gehangen: hij zal geen boeken meer schrijven. Gevolg is wel dat hij zich nu een plaats op de arbeidsmarkt en in "het échte leven' dient te verwerven, wat voor een ouder wordende zonderling als hij niet zeer evident is.

Om zich te bezinnen over zijn toekomst, beslist hij af te reizen naar het Noord-Nederlandse stadje L., waar hij voor de geplande duur van zeventien dagen in het aftandse Hotel Rozenstok intrekt. Van dan af lijkt de grens tussen zijn fantasie en de werkelijkheid alsmaar meer te vervagen. Of is ook dát maar schijn?

Hotel Rozenstok is een grandioze afrekening met de realiteit en de wereld, en een uitzonderlijk geestige, spannende ode aan de liefde en de verbeelding. Christophe Vekeman (1972) spaart niemand in dit boek, niet zichzelf, en niet de rest van de mensheid. Enkel Wanda.

Recensie:

Roman van de Vlaamse schrijver (1972), dichter, essayist en performer. Graag geziene gast op de literaire podia in Vlaanderen en Nederland. Humoristisch proza dat zich kenmerkt door een pessimistisch levensgevoel. Ook in deze roman fictioneert hij zijn leven.

Om zich te bezinnen over zijn toekomst als schrijver vertrekt hij naar Nederland, naar het aftandse Hotel Rozenstok. De grens tussen zijn fantasie en de werkelijkheid lijkt daar steeds sneller te vervagen. Hij reist eerder dan gepland terug naar Vlaanderen en zijn grote liefde Wanda.

Dit boek kreeg in eigen land 4 en 5 sterren. Maar in de Nederlandse media wederom, vreemd genoeg, met uitzondering van VPRO radio, bedroevend weinig aandacht. Ter geruststelling van de liefhebbers liet hij weten definitief met schrijven door te gaan.

T. Leyendekker

ISBN 9789029538985 | Paperback | 208 pagina's | De Arbeiderspers | september 2015

Lees meer
6 jaren 9 maanden geleden #91798 door dettie
Citaat van de dag

'‘Het leven is geen pretje, het leven is een goeie grap, zij het dan een grap die ik niet echt snap. Dat laatste neemt echter niet weg dat ik geregeld heel hard moet lachen. ."

Christophe Vekeman

Tijd voor maken pagina: 0.458 seconden