Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema oktober 2018 - Een SIERAAD in de boekenkast

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #88125 door dettie
Dit citaat laat ik vandaag staan want het past zo mooi bij het boek.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #88126 door dettie

Nu ben ik een oude kerstboom, waarvan de wortels zijn gestorven. Ze komen gewoon mee en als de kleine naalden van me af vallen, vervang ik ze met medaillons.

Orson Welles

Amerikaans filmmaker 1915-1985

Marjo schreef : Een medaillons is een sieraad met aandenken. Meestal zit er een fotootje of zo in. Misschien bedoelt Welles dat?

Herinneringen opbergen?

Ja ik denk dat je gelijk hebt. Zijn wortels (mogelijk zijn ouders) zijn gestorven en de kleine naalden mogelijk de kinderen (hij had 3 dochters) die uitvliegen? De fotootjes/herinneringen van hen stopt hij in medaillons.

Zoiets misschien, denk ik ineens zomaar.

Dettie

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #88128 door marjo
Lijkt mij ook!

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #88137 door dettie
Originele sieraden met kralen

Margot Potter

Meer dan 40 projecten voor de leukste armbanden, kettingen en oorbellen stap voor stap uitgelegd.

Een mooi sieraad met kralen zorgt voor de finishing touch van elke outfit. Of je nu naar je werk gaat, of je gaat een avondje stappen met vrienden, dankzij een paar leuke oorbellen en een armband of ketting zie je er altijd stralend uit.

In dit boek vind je naast een uitgebreid overzicht van de benodigdheden en basistechnieken meer dan 40 originele ontwerpen, van eenvoudig tot moeilijk. Voor elk project worden telkens andere kralen en technieken gebruikt. Zo maak je niet alleen een gepast sieraad voor elke gelegenheid, maar oefen je tegelijk je rijgvaardigheden. Dankzij de duidelijke stap-voor-stap-beschrijvingen, prachtige kleurenfoto's en talloze tips worden zelfs de moeilijkste creaties kinderspel. Laat je inspireren door de projecten en ideeën in dit boek en maak in een handomdraai de mooiste en origineelste sieraden zelf!

Recensie

Veel nieuwe ideeen voor het maken van kralensieraden, bedoeld voor creatieve mensen die weinig tijd hebben. Na een algemene beschrijving van gereedschap, materialen en hulpmiddelen volgen zo'n veertig voorbeelden met een uitgebreide beschrijving om na te maken of inspiratie op te doen. De voorbeelden worden verduidelijkt met behulp van veel kleurenfoto's en tips. Ook wordt een vaardigheidsniveau gegeven bij elk sieraad (kralenmaagd, -prinses, -godin). Kleine, maar wel duidelijke druk. Op het omslag een kleurenfoto van een aantal eindproducten.

D. Lemon-Jeurink

ISBN 9789044715415 | Paperback | 128 pagina's | Omniboek | februari 2008

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #88138 door dettie
Citaat van de dag

Sieraden maken is een stuk goedkoper dan therapie.

auteur onbekend

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #88158 door dettie
De verdwenen bedelarmband

Ellen Tijsinger

Charlotte woont met haar ouders en broertjes Felix en Tom in een groot oud huis, dat al generaties lang van hun familie is. Haar moeder groeide er op en zelfs haar overgrootmoeder Louise heeft er gewoond. Alles in de grote woonkeuken herinnert aan de tijd dat haar overgrootmoeder er woonde. Charlottes ouders veranderden niets in de keuken, want daar vertelde overgrootmoeder Louise verhalen van vroeger. Spannende verhalen over de Eerste Wereldoorlog, toen ze als klein meisje uit België naar Nederland vluchtte, en over de Tweede Wereldoorlog toen Joodse kinderen bij haar onderdoken. Maar ze kende ook veel gekke en grappige verhalen, want in het huis is veel gebeurd.

Soms lijkt het of Charlotte de muren hoort praten en alsof de stem van haar overgrootmoeder fluistert in de bladeren van de appelboom.Charlottes moeder vertelt alle verhalen door aan Charlotte en haar broertjes, want zo blijven herinneringen leven. Maar Charlotte voelt dat er geheimen zijn waar niemand over praat en die haar moeder soms verdrietig maken. Wat weet oma Rebecca die bij hen woont? En waarom is die verdwenen bedelarmband zo belangrijk voor haar moeder? Lukt het Charlotte om het geheim te ontrafelen?

ISBN 9789490374549 | Hardcover | 303 pagina's | Compaan Uitgevers| mei 2011

Tijd voor maken pagina: 0.428 seconden