Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Jonathan Franzen - De correcties

Lees meer
20 jaren 6 maanden geleden #5730 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Wat Chip betreft heb ik hetzelfde..voor zo'n zoon zou ik misschien (ik heb het gelukkig nog niet ondervonden) weinig moeite meer doen, wat een lamzak!

Caroline is een egoïstisch kreng vind ik, maar af en toe wordt er gesuggereerd dat het zijn redenen heeft, waardoor Gary het allemaal maar pikt..

Ik zie wel dat Enid konkelt, maar ik vind dat wel leuk. Ze is ook erg onzeker geloof ik.

Ik zit nu in het verhaal van Alfred, en vind hem nog steeds zielig: een man met strakke normen en waarden, die niet kan aarden in de grote moderne wereld, en dan ook nog een vrouw heeft die niet dezelfde ideeën heeft..
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 6 maanden geleden #5732 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Jammer dat er niet echt gezegd wordt welke reden Carolien heeft om zo te reageren. Het is natuurlijk "cliche" zo dat de schoondochter en de moeder dikwijls weinig "overeenkomen". En de zoon zit daar dan maar tussen. Kiest partij voor zijn vrouw omdat het zijn vrouw is maar wil/kan toch niet helemaal "afscheid" nemen van zijn moeder. Zo ontstaan dan zo'n situaties waar de zoon alleen effekens vlug naar de moeder gaat.

Wat Enid betreft: Ze doet zich volgens mij onzeker voor maar als je haar hoort over beleggen en financieen enzo komt ze toch zelfverzekerd over.

Groetjes Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
20 jaren 6 maanden geleden #5735 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Ik ga in de Correcties beginnen,

ben door jullie reaties (die ik maar met een half oog gelezen ) erg benieuwd.

groetjes,

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
20 jaren 6 maanden geleden #5755 door marjo
Ik heb nu het stuk gelezen waarin Enid en Alfred op het cruiseschip zijn. Ik vind dat een aangrijpend stuk: de aftakeling van Alfred is compleet en Enid weet niet wat te doen: ze moet de schijn hoog houden, maar gaat er aan onderdoor.

Hendrik begon dit item met de mededeling dat hij het oudere echtpaar niet zo interessant vond, maar de kinderen wel. Ligt het aan ons leeftijdsverschil dat ik precies andersom oordeel?

Ik denk dat de lezing die zij bijwoont over investeren een kernpunt van het boek is.

Lees meer
20 jaren 6 maanden geleden #5756 door Hendrik
Beantwoord door Hendrik in topic Re: bericht

Marjo schreef : Ik heb nu het stuk gelezen waarin Enid en Alfred op het cruiseschip zijn. Ik vind dat een aangrijpend stuk: de aftakeling van Alfred is compleet en Enid weet niet wat te doen: ze moet de schijn hoog houden, maar gaat er aan onderdoor.

Hendrik begon dit item met de mededeling dat hij het oudere echtpaar niet zo interessant vond, maar de kinderen wel. Ligt het aan ons leeftijdsverschil dat ik precies andersom oordeel?

Ik denk dat de lezing die zij bijwoont over investeren een kernpunt van het boek is.

Ja, misschien is het 't leeftijdsverschil.

Chip het meest interessant, hm..Als er ergens een reden wordt gegeven waarom hij is zoals hij is, dan heb ik dat nog niet gelezen.

Ja, zijn fatalisme maakt hem interessant. Hij laat zijn leven redelijk op orde, maar laat zich meeslepen in fatalisme en gaat zelfs over op het meehelpen een land tegronde te richten voor eigen gewin!

Ik dacht toen ik het boek las dat ik begreep waarom, nu is het al te lang geleden.

Enid vondt ik trouwens een zeur, afschuwelijk dat mens, maar het verklaart wel waarom Gary op zijn vrouw is gevallen. (lijkt op enid)

levende in de wereld van 'Schaduw van de wind' Carlos Ruiz Zafon.
Laatst bewerkt doorHendrik.

Lees meer
20 jaren 6 maanden geleden #5787 door marjo
Uit..en nu zal ik me nog eens over een verslag buigen. Niet makkelijk met deze pil, waar zoveel in zit.

Waarom Chip zich mee laat drijven daar in Litouwen? Ik denk dat die man niet nadenkt voor hij doet. Zijn vader ziet hem als de intellectuele zoon, maar ik vraag me af of dat niet berust op illusies.

Ik vind ook niet dat hij zijn leven op orde heeft! Hij maakt er een puinhoop van!

Tijd voor maken pagina: 0.449 seconden