Marjo ik zeg niet dat je tekortschiet ik had het zelfs helemaal niet over jou

:lol:
Ik heb er gewoon over zitten denken... en ik zei hoe het vanuit mijn standpunt was...
Toen ik ziek was hoorde ik van mensen dat ze niet hadden durven komen omdat ze niet wisten wat ze moesten zeggen. Als je op "ziekenbezoek" gaat verwachten de mensen dat ze over je ziekte moeten bezig zijn. Deed ik eigenlijk helemaal liever niet... hoefde ik er niet over na te denken :lol:
Toen mijn ma gestorven was waren er mensen die ik enkele maanden niet meer zag en die toen plots weer langskwamen. Het voelde aan alsof ze er vanuit gingen dat het ergste leed gepasseerd was en het nu wel weer "veilig" was.
Nu, met de scheiding, er was een vriendin die langskwam en vlakaf zei dat ze niet meer zouden komen omdat de situatie "raar" was... We hadden altijd contact gehad als koppel en nu... Ze vond het raar om met haar man bij mij op bezoek te komen... Toen ik vroeg hoe ze het dan vond om bij mijn ex op bezoek te gaan zei ze dat dat helemaal anders was.... Ik weet niet in welke zin het anders was maar ze vond het anders.
Ik kom tot de conclusie dat veel "vrienden" uit mijn buurt blijven maar wel nog veel omgaan met mijn ex. Blijkbaar gaan er wel meer mensen vanuit dat je bij een vrouw alleen niet langs gaat met je man. Andersom kan dus wel.
Weet je... onlangs was hier een klasvriendin met haar man... er werd gepraat over eens, zoals andere jaren, een dagje erop uit te gaan met een aantal van de klas en hun gezin... op een bepaald moment zei ze:" Zal cis willen meegaan als jij mee bent?" Ik vroeg waarom cis meemoest. Hij had toch niet bij haar in de klas gezeten? Blijkbaar zouden ze het "normaler" vinden dat hij meegaat op "mijn" klasreunie en ik thuis blijf.
Ik bedoel gewoon... Als vrienden op verschillende situaties zo reageren waar moet je dan zelf terecht met je verdriet? Ik heb geluk... ik heb een heel lieve familie (kom ik nu pas achter :shock: ) en heel goede vrienden in Nederland. Ik kan ergens terecht. Maar wat als ook je familie het laat afweten? En je niet ergens verweg goede vrienden hebt?