Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Paul Baeten Gronda - Nemen wij dan samen afscheid van de liefde

Lees meer
16 jaren 1 maand geleden #33657 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Ergens heb je gelijk Dettie. Als die persoon geen emoties laat blijken dan denkt iedereen dat het goed gaat.. Maar zo nu en dan heb je een vriend nodig die je begrijpt zonder woorden. Die verder "voelt" dan de facade.

Je begrijpt wel wat ik bedoel.
Laatst bewerkt doorInge.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 1 maand geleden #33658 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
En daar schoot de ouders tekort. En de broer.

Die hadden een eigen manier van verwerken natuurlijk. Totaal onbegrip in de familie, totaal onvermogen om er te zijn voor elkaar.

Ik vind de manier waarop dit niet gezegd wordt, maar wel heel duidelijk is, de kracht van het boek.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
16 jaren 1 maand geleden #33665 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Schoten ze tekort Marjo? Ik heb de indruk dat iedereen zo met zichzelf worstelde dat ze er voor zichzelf niet uitkwamen en daardoor ook de andere niet konden helpen. oke totaal gebrek aan communicatie van alle kanten... oke kan ik inkomen maar iedereen verwerkt het op zijn manier en blijkbaar was er bij niemand praten bij.
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
16 jaren 1 maand geleden #33666 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ja zo voelde ik het ook Inge. Niet praten en ieder zat op zijn eigen verdrieteilandje met een flink stuk diep water om hun eilandje heen.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
16 jaren 1 maand geleden #33669 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Is dat geen tekort schieten dan?

Mijn vriendin, net weduwe, vertelde hoe ze soms mensen tegenkomt die haar herkennen en dan wegkijken. Die mensen kunnen ook niet met hun eigen gevoelens overweg, en dus schieten ze tekort.

Eern lachje, een knik, is al genoeg, zei mijn vriendin.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
16 jaren 1 maand geleden #33672 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik weet niet of het tekort schieten is. Je kunt het zo noemen maar het is eerder onmacht. In dit boek komt het op mij over als die onmacht. Totaal niet weten wat je moet doen en hoe je moet handelen, niet voor jezelf en niet voor anderen. Ze schieten dan voor alles en iedereen tekort. Het woord tekort schieten geeft iets negatiefs weer, alsof mensen wel anders kunnen en dat kunnen ze volgens mij (in dit boek) allemaal juist niet. Ze weten niet hoe ze zoiets moeten hanteren en staan bij wijze van spreken met hun rug tegen de muur. Ook de mensen buiten de familie (in dit boek) staan met een mond vol tanden en weten niet hoe te handelen dus... maar wegschieten of niets zeggen. Het is denkelijk niet, niet willen maar niet kunnen.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.491 seconden