Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Audrey Niffenegger - De vrouw van de tijdreiziger

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden #2593 door Godiva
Beantwoord door Godiva in topic Re: bericht
Jeetje, literair.. niet literair...

Het boek zit fantastisch in elkaar, echt heel knap. Volgens mij ben ik op één foutje gestuit, maar dat kan ik me niet eens meer voor den geescht halen.

Volgens mij zet het jullie aardig aan het denken (al gaat het meer om het benoemen van het boek, dan om de inhoud... :lol: )
Laatst bewerkt doorGodiva.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden #2594 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Zoals hier terecht opgemerkt wordt, heeft het feit of iets literair is of niet, niks met een thema te maken. Alles kan liteterair beschreven worden. Het hangt helemaal af hoe het beschreven wordt, hoe de benadering is, hoe diep het gaat. Dus Science Fiction kan ook een literair thema zijn, als er meer wordt uitgediept dan gebruikelijk in deze categorie. Net zoals griezel literair kan worden als het psychologisch en atmosferisch wordt uitgediept.
Laatst bewerkt doorRoel.

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden #2597 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht

Volgens mij zet het jullie aardig aan het denken (al gaat het meer om het benoemen van het boek, dan om de inhoud... :-)

Ja daar heb je gelijk in het zet me aardig aan het denken. En over de inhoud zeg ik nog even niets omdat mensen het nog aanhet lezen zijn.

Ik heb wel het een en ander te vragen/op te merken maar wacht nog even tot zij klaar zijn.

En... dat wel of literair zijn is een eindeloze discussie waar je niet uit komt. Geleerden tobben er nog over ;)

groetjes

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden #2601 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Ik heb het ook uit!

En ik moet zeggen..ik ben in dit boek in allerlei gemoedstoestanden doorgekomen...in eerste instantie toch wel verrast door de constructie, en aan het denken gezet over hoe dat zijn zou..in je eigen toekomst of verleden rond lopen en jezelf ontmoeten,

In het middenstuk vond ik de vaart er erg uit, en zat ik ook steeds te denken waarom hij in het ene gedeelte wel wist hoe het zat en in het andere niet, ik vond er ook niet zoveel gebeuren, en sommige dingen (zal ik nu nog even niet benoemen voor de mensen die nog aan t lezen zijn) vond ik ook net "te".

maar vanaf ongeveer drie kwart van het boek had het me toch weer helemaal in zijn greep en verbaasde en verraste het me zelfs.

Het zat ook nog behoorlijk in m n hoofd nadat ik het uit had, ik liep er inderdaad over na te denken, om maar eens een bovengenoemd critera voor literatuur te noemen.

Maar ik bleef wel het hele verhaal het boek ook echt als "een verhaal" lezen...in de zin van..o wat heeft ze dat knap verzonnen,

terwijl bijvoorbeeld bij Marquez die hier ergens al genoemd werd, ik in bijvoorbeeld honder jaar eenzaamheid halverwege het boek gewoon letterlijk geloofde dat (uit m n hoofd)gele vlinders de verliefde persoon dagenlang achtervolgde en een oude man zolang onder een boom zat dat thij onder de boom vastgroeide en wortels kreeg.

Misschien was het wel anders, zo heb ik het in ieder geval onthouden..maar wat ik bedoel te zeggen..... in dat boek vergat ik totaal om de constructie of de knappe vondsten te bewonderen..ik geloofde gewoon alles,

en hier bleef ik toch een beetje op een afstandje kijken hoe ze het bedacht had.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg.

maar al met al..niet een boek wat ik uit mezelf snel gelezen zou hebben maar juist daarom wel heel leuk om gelezen te hebben. En mijn uiteindelijke eindoordeel is een stuk positiever dan ik al lezend lang dacht.

Groetjes,

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden #2611 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht

WilV schreef : Maar ik bleef wel het hele verhaal het boek ook echt als "een verhaal" lezen...in de zin van..o wat heeft ze dat knap verzonnen,

terwijl bijvoorbeeld bij Marquez die hier ergens al genoemd werd, ik in bijvoorbeeld honder jaar eenzaamheid halverwege het boek gewoon letterlijk geloofde dat (uit m n hoofd)gele vlinders de verliefde persoon dagenlang achtervolgde en een oude man zolang onder een boom zat dat thij onder de boom vastgroeide en wortels kreeg.

Ik had dat heel erg bij Nice World van David Lodge; ik leefde zo mee met de personages, dat toen ik het boek uit had ik wilde dat ik bij hen kon blijven, gewoon om te weten hoe het in de toekomst met hen zou gaan... geweldig wanneer je dat als schrijver voor elkaar kunt krijgen!

Sjosque

P.s. Dankjulliuewel dat jullie nog niet te veel verklappen, dan lees ik nog even lekker verder! (zal wel opschieten, dan kunnen jullie 'los')

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden #2712 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht

mijzelve schreef : P.s. Dankjulliuewel dat jullie nog niet te veel verklappen, dan lees ik nog even lekker verder! (zal wel opschieten, dan kunnen jullie 'los')

....dat wil dus nie zeggu dat er helemaaaaaal niets mee over geschreven hoeft te worden natuurlijk!

hebben jullie met elkaar een tijdstip of een soort 'gedragsregel' gesteld wanneer er over het boek van de maand gesproken kan worden? of was dit een spontane stilte?

het mooie weer helpt me in ieder geval lezen, heerlijk.

Op een of andere manier blijft het wel boeien. Ik viel van het weekend in slaap tijdens mijn zondgmiddagdutje (jaja, oude vrouw van 30+) en droomde spontaan dat ik in de tijd aan het reizen was en in een vreemd bad wakker werd, hihi.

later meer en barst maar los alvast, ben benieuwd wat jullie allemaal te zeggen/vragen hebben!

Tijd voor maken pagina: 0.476 seconden