- Ontvangen bedankjes 0
die hele filosofische verhandeling aan het eind gaat over waarom Hitler het niets is, en dat hij ook de ondergang heeft veroorzaakt van Nietzsche, die Hitlers komst ook nog eens zou hebben voorspeld,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Bernadet schreef :
die hele filosofische verhandeling aan het eind gaat over waarom Hitler het niets is, en dat hij ook de ondergang heeft veroorzaakt van Nietzsche, die Hitlers komst ook nog eens zou hebben voorspeld,
Ja dat is precies de verhandeling van Mulisch, en wat ik in m'n verslag heb staan. Ik vond dat wel schokkend. Hitler als de absolute antichrist. In feite stelt Mulisch dat Hitler/de antichrist het gevaar zag in Nietschze en zijn geest vernietigd heeft zodat niet naar buiten zou komen wat Nietschze wist.
Bernadet
Zou dat God geweest kunnen zijn?Hitler was aan het eind van zijn leven ergens bang voor, voor een persoon. Hij zei dan: "Er, er war hier.
Bernadet schreef : Welkom Henk.
Dank je, Bernadet. Ik lees wel eens op dit forum, maar ik denk niet dat ik veel ga posten. Ik heb nog maar een aantal boeken die ik wil lezen (alles van Mulisch, Liefde in tijden van cholera van Marquez, Het gouden paviljoen van Mishima en Pardiso van Lima, Grunberg is ook wel aardig), ik word steeds selectiever.
Zou dat God geweest kunnen zijn?Hitler was aan het eind van zijn leven ergens bang voor, voor een persoon. Hij zei dan: "Er, er war hier.
Ik vind het wel een schitterende opmerking van die recensent! Een recensent schreef eens dat die persoon Mulisch was. Dat Hitler bang was voor Mulisch. Prachtig!
henk schreef : Welkom Henk.
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen